غوره از باغات دیم ممسنی به بازار آمد

 سید علی حسینی بیان کرد: معمولاً 60 تا 70 درصد از محصول تاکستان‌های شهرستان ممسنی به‌صورت غوره برداشت می‌شود که بر اساس برآوردها بیش از 40 هزار تن غوره از این شهرستان روانه بازار خواهد شد.  

این مقام مسئول بابیان اینکه ارقام غالب انگور کشت‌شده در شهرستان ممسنی شامل لُرکشت یا شیرازی، ریش بابا، سمرقندی و عسکری است، اضافه کرد: غوره‌ی تولیدی تاکستان‌های این شهرستان علاوه بر عرضه در بازارهای استان فارس به نقاط مختلف کشور نیز ارسال می‌شود. 

حسینی با اذعان به اینکه محصول باغات انگور شهرستان ممسنی به دلیل عدم استفاده از سموم شیمیایی سالم هستند و از کیفیت بسیار بالایی برخوردارند، ابراز کرد: هرساله گردشگران زیادی از سراسر کشور و حتی خارج از کشور هم‌زمان با برداشت غوره راهی این مناطق می‌شوند. 

وی با اشاره به اینکه باغات دیم انگور در شهرستان ممسنی عمدتاً در مناطق دشمن زیاری و جاوید واقع است و به‌عنوان یک ظرفیت بخش کشاورزی این شهرستان به شمار می‌آید، اضافه کرد: ایجاد و توسعه صنایع تبدیلی مختلف در جهت ایجاد ارزش‌افزوده در محصول تاکستان‌های این شهرستان یک فرصت سرمایه‌گذاری مناسب است.  

او بر حمایت جهاد کشاورزی از سرمایه‌گذاران حوزه صنایع تبدیلی و تکمیلی تأکید کرد و افزود: ایجاد کارگاه‌ها و کارخانه‌های تبدیل و فرآوری غوره و انگور در تنظیم بازار و کاهش ضایعات این محصول نقش بسزایی خواهد داشت.

 
انتهای پیام