تولید ۱۶۵هزار تن قارچ خوراکی در سال ۹۹ پیش بینی می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، مدیرکل دفتر امور گلخانه ها، گیاهان زینتی و قارچ خوراکی معاونت امور باغبانی با بیان این مطلب به خبر نگار ما گفت: امسال تولید ۱۸۰ هزار تن قارچ هدفگذاری شده که برآورد می کنیم از این میزان، تولید ۱۶۵ هزارتن آن تحقق یابد.

غلامرضا تقوی، میزان صادرات ۹ ماهه قارچ خوراکی را ۹۴۲ تن به ارزش ۲۵۴۳ هزار دلار عنوان کرد.

وی افزود: این میزان صادرات قارچ خوراکی به کشورهای عراق، حاشیه خلیج فارس (قطر،عمان، امارات)، CIS، ارمنستان و آذربایجان صورت گرفته است.

تقوی درباره اخذ نشان هولوگرام توسط واحدهای تولید قارچ اظهار داشت: امسال واحد جدیدی در حوزه تولید قارچ برای اخذ نشان هولوگرام اقدام نکرده است.

وی با بیان این که در حال حاضر ۲۸۸۰ واحد فعال تولید قارچ خوراکی در کشور دارای مجوز هستند، خاطرنشان کرد: این واحدهای مجاز، محصول مطمئن و سالم تولید می کنند و همگی نشان و برچسب ردیابی دارند.

مدیرکل دفتر امور گلخانه ها، گیاهان زینتی و قارچ خوراکی معاونت امور باغبانی در گل و گیاهان زینتی در واحد های گلخانه ای نیز گفت: انتظار داریم در سال جاری تولید گل و گیاهان زینتی به دو میلیارد و ۴۶۶ میلیون عدد برسد.

وی ادامه داد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و کاهش میزان خرید گل و گیاهان زینتی، پیش بینی افزایش تولید نسبت به سال گذشته برای این محصول دیده نشده و فقط با بکارگیری توصیه های کاربردی برای افزایش عملکرد محصول، افزایش تولید به میزان دو میلیارد و ۴۶۶ میلیون عدد را انتظار داریم.

تقوی در همین حال اضافه کرد: فروش گل و گیاهان آپارتمانی و فضای باز در بازار داخلی ثبات بیشتری از نظر قیمت دارد.

تقوی یادآور شد که سال گذشته، دو میلیارد و ۴۴۷ میلیون عدد گل و گیاهان زینتی در کشور تولید شد.

وی درباره بازارهای جدید برای صادرات محصولات گلخانه ای اذعان داشت: کشورهای روسیه و اوراسیا برای صادرات محصولات گلخانه ای و قارچ خوراکی و گل و گیاهان زینتی فضای باز برای بازارهای کشورهای حاشیه خلیج فارس هدفگذاری شده است.