به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی در استان فارس، علیرضا رفیعی پور در مراسم  آغاز به کار "اولین غرفه عرضه محصولات گواهی شده" با اشاره به اینکه تامین امنیت غذایی بیشترین سهم در اشتغال، اقتصاد و تولید ناخالص ملی دارد، تصریح کرد: غذا یکی از ارکان حیات بشر است که سه جزء مهم هم در تولید آن نقش دارد.

وی اظهار کرد: این اجزا شامل مدیریت تولید با مسئولیت وزارت جهاد کشاورزی، مدیریت بهداشت با مسئولیت وزارت بهداشت، وزارت جهاد کشاورزی و سازمان استاندارد و مدیریت بازار با مسئولیت وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صمت و دیگر دستگاه ها است که این سه مدیریت باید به یک نقطه اشتراکی برسد تا نارضایتی از مشکلاتی که از تولید تا عرضه محصولات کشاورزی وجود دارد مرتفع شود.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی به اقدامات این وزارتخانه در راستای مدیریت تولید گریزی زد و افزود: وزارت جهاد کشاورزی سامانه تولید محصولات گواهی شده و ارگانیک را به نام سامانه "سرگانیک" راه اندازی کرده است و از سال 94 با کمک وزارت بهداشت در تولید محصولات گواهی شده و استاندارد با تمرکز بر هشت محصول پرمصرف سیب زمینی، پیاز، سیب درختی، پرتقال و خیار و گوجه فرنگی گام برداشته است.

به گفته وی؛ با تولید محصول گواهی شده و ارگانیک علاوه بر کاهش هزینه های درمان، کاهش ضایعات کشاورزی نیز اتفاق می افتد که در نهایت تحول در اقتصاد کشاورز رخ می دهد و در نتیجه منجر به تحول اجتماعی مهاجرت معکوس از شهر به روستا می شود.

رفیعی پور، تحول در محیط زیست را از دیگر نتایج تولید محصول گواهی شده و ارگانیک دانست و ابراز کرد: کشاورزی پایدار مبتنی بر تولید محصولات سالم و با کیفیت با حفظ منابع خاک، آب و جنگل ها و مراتع محقق می شود.