چهارمین مجمع عمومی سازمان اسلامی امنیت غذایی IOFS، با موضوع «سیستم‌های غذایی کشورهای سازمان همکاری‌های اسلامیOIC  در جهان پساپاندمی» برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی به نقل از ایانا، چهارمین مجمع عمومی سازمان اسلامی امنیت غذایی IOFS، با موضوع «سیستم‌های غذایی کشورهای سازمان همکاری‌های اسلامیOIC  در جهان پساپاندمی» امروز ۱۸ شهریور ماه به صورت ویدئو کنفرانسی و با میزبانی کشور قزاقستان، ریاست کشور ترکیه و حضور امید گیلانپور معاون توسعه بازرگانی به نمایندگی از وزارت جهاد کشاورزی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

در این مجمع، بر روی مسائلی همچون اهمیت سیستم غذا و تغذیه با در نظر گرفتن تغذیه سالم، مکفی و بهنگام جمعیت در حال رشد در دنیا، تاثیرات پاندمی کووید_۱۹ بر کسب و کارها، افزایش هزینه‌های بخش بهداشت و درمان، مرگ و میر و افزایش نگرانی‌های اجتماعی، اهمیت پایش و سنجش پیامدهای این بیماری بر سیستم های کشاورزی و غذا در سطح ملی و راهکارهای برون رفت از این مشکلات بحث و تبادل نظر شد.

لازم به ذکر است، این سازمان ۵۷ عضو دارد و باهدف مدیریت بحران‌های مربوط به امنیت غذایی در کشورهای اسلامی تشکیل شده است و از جمله اهداف آن می‌توان به توسعه برنمه‌های عملیاتی در زمینه کالاهای راهبردی، ایجاد اتحادیه‌ فرآوری مواد غذایی و ایجاد ذخیره‌گاه‌های غلات برای تهیه ذخایر غذایی اشاره کرد.