تاکنون بیش از یک میلیون و ۶۵۰ هزار تن انواع کودهای ازته، فسفاته و پتاسه را تدارک نموده و طی نزدیک به چهار ماهه ابتدای سال جاری در حدود یک میلیون و ۷۵ هزار تن آن را بین استانهای کشور توزیع نموده‌ایم که این مقدار ۲۲ درصد نسبت به همین مدت زمان در سال قبل رشد داشته است.

 حمید رسولی،  مجری طرح خودکفایی کشور در ادامه اعلام نمودند: برنامه ابلاغی سال جاری تامین، تدارک و توزیع سه میلیون و ۳۴۰ هزار تن انواع کودهای ازته، فسفاته و پتاسه می‌باشد که با برنامه‌ریزی مناسب و تمهیدات لازم انشاءا… صددرصد برنامه ابلاغی را اجرایی خواهیم کرد.

وی افزود: خوشبختانه، با اقدامات انجام شده در سراسر کشور تاکنون ۳۲ درصد برنامه ابلاغی به انجام رسیده است که بدین ترتیب، علاوه بر توزیع کود مورد نیاز کشاورزان، مقدار بیش از ۵۸۲ هزار تن ذخیره استراتژیک انواع کودهای کشاورزی می باشد .

وی با بیان این مطلب که توجه به شرایط کشور، ذخیره مطمئن و قابل اتکایی است  افزود: هیچ مشکلی در تامین کود مورد نیاز کشاورزان وجود نداشته و به هر میزان که حواله دریافت کود توسط کشاورزان عزیز به ۳۵۰۰ کارگزار تامین نهاده های کشاورزی این شرکت در سراسر کشور واصل گردد، کود کشاورزی تحویل خواهد شد.

در پایان رسولی اعلام داشت: با عنایت به کاهش قیمت کودهای فسفاته و پتاسه در ابتدای سال و استقبال کشاورزان عزیز از مصرف این کودها در سال جاری، قطعاً سال پرمصرفی را در مصرف کودهای کشاورزی داشته و امیدواریم که به همین نحو، کمیت و کیفیت محصولات کشاورزی نیز ارتقاء یابد.