به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، غلامرضا صالحی جوزانی در این خصوص گفت: این قرارداد‌ها در حیطه ایجاد ارقام جدید در زمینه کود‌های زیستی، افزودنی‌های خوراک دام و همچنین افزودنی‌های صنایع غذایی مثل پروبیوتیک‌ها و استارتر‌های صنایع لبنی است.

وی به برگزاری نشست‌های متعدد با معاونت‌های اجرایی وزارت جهاد کشاورزی در طول یک سال گذشته اشاره و خاطرنشان کرد: در این راستا نیازهای فناورانه هر کدام از این معاونت‌ها احصا شده است.

صالحی‌جوزانی ادامه داد: همچنین با بیش از ۶۰ شرکت دانش‌بنیان و کشت و صنعت فعال در زمینه فناوری‌های نوین کشاورزی ارتباط برقرار کرده و شبکه بخش خصوصی را تشکیل داده‌ایم و سپس نیاز‌های فناورانه‌شان را بررسی کرده‌ایم.

وی افزود: در نهایت قرارداد‌ی با این شرکت‌ها، برای انتقال فناوری پژوهشگاه منعقد شده است که در مجموع ۱۸ قرارداد انتقال فناوری و توسعه فناوری در پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی را شاهد هستیم.

رییس پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی کشور خاطرنشان کرد: در خصوص فناوری‌هایی که هنوز در بیوتکنولوژی کشاورزی وجود ندارد، مقرر شده با حمایت بخش خصوصی و همچنین بخش اجرایی وزارت جهاد کشاورزی و معاونت علم و فناوری، این فناوری‌ها در قالب پژوهش و توسعه فناوری تجاری‌سازی شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر واردات نهاده‌های فناورانه در برخی ارقام و بذر‌ها، هیبرید سبزی و صیفی، دانه‌های روغنی، برخی از کودها، آفت‌کش‌های شیمیایی و برخی از واکسن‌ها از جمله افزودنی‌های خوراک دام، افزودنی‌های صنایع غذایی و ماشین‌های کشاورزی داریم که تلاش می‌کنیم این نهاده‌های وارداتی را به عنوان هدف کار خود قرار دهیم.