به گزارش پایگاه اطلاع‌رسای وزارت جهاد کشاورزی به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان اصفهان، صفدر نیازی شهرکی معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور آب و خاک  در آخرین روز هفته دولت و در آیین افتتاح و بهره‌برداری از سامانه نوین آبیاری مزارع فاز ۱ و ۳ اراضی شرکت کشاورزی سیادت فربد در اراضی کشاورزی پایگاه هشتم شکاری (شهید بابایی) استان اصفهان، گفت: امروز موضوع امنیت غذایی از اهمیت بسیار بالایی در سراسر دنیا برخوردار است و کشاورزی پایه اصلی این بخش محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: از وظایف ما این است که در مسیر افزایش بهره‌وری به منظور رشد تولید قدم برداریم و در این راستا با استفاده از سامانه‌های نوین آبیاری، میزان مصرف آب را به حداقل برسانیم، که خوشبختانه در این خصوص اقدامات بسیار خوبی در سطح استان و کشور شکل گرفته است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: اصفهان همواره پیشتاز است و کشاورزان بسیار پیشرویی در این استان داریم که در کشور سرآمد هستند، لذا وظیفه ما حمایت از آنهاست، بخش کشاورزی یکی از بخش‌های همراه با حاکمیت است و واقعا هم مظلوم است، کشاورزان اقشار زحمتکش و پرتلاش جامعه هستند و باید از آنها حمایت کرد.

افتتاح ۱۴۸ پروژه بخش کشاورزی استان اصفهان به مناسبت هفته دولت

مهرداد مرادمند رئیس سازمان جهاد کشاورزی اصفهان نیز در این آیین با گرامیداشت هفته دولت اظهار کرد: به مناسبت هفته دولت، ۱۴۸ پروژه بزرگ بخش کشاورزی با اعتبار بیش از ۸۲۰ میلیارد تومان در استان اصفهان به بهره‌برداری رسید.

وی ادامه داد: از این تعداد پروژه، ۵۵ پروژه در بخش آب و خاک و امور فنی مهندسی، ۴۹ طرح در بخش تولیدات گیاهی، ۱۴ پروژه در بخش منابع طبیعی و آبخیزداری، ۹ طرح در بخش تعاون روستایی و ۷ طرح در بخش دام و طیور و آبزیان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان اضافه کرد: همچنین ۷ طرح در زمینه عشایر، ۵ طرح در بخش تحقیقات کشاورزی، یک طرح در بخش دامپزشکی و یک پروژه مرتبط با صنایع کشاورزی از دیگر طرح‌ها هستند.

مرادمند افزود: سهم آورده بخش خصوصی در اجرای این طرح‌ها بسیار پررنگ است و نشان‌دهنده استقبال چشمگیر بخش خصوصی از سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی است، خوشبختانه توزیع شهرستانی پروژه‌ها به خوبی انجام شده و شهرستان‌های مختلف استان از برکات اجرای این طرح‌ها بهره‌مند خواهند شد.

بنابر این گزارش، به مناسبت هفته دولت، با حضور معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی، رئیس سازمان جهادکشاورزی، فرماندار شهرستان اصفهان، تعدادی از مدیران و مسوولان استان، افتتاح و بهره‌برداری از سامانه نوین آبیاری مزارع فاز ۱ و ۳ اراضی شرکت کشاورزی سیادت فربد در اراضی کشاورزی پایگاه هشتم شکاری (شهید بابایی) انجام شد.

این طرح در سطح ۶۹۳ هکتار به بهره‌برداری رسید، در این طرح از سیستم کم فشار- نوار تیپ بهره گرفته شده و از تجهیزات به روز در تکمیل آن استفاده شده است.