رئیس اداره مدیریت بحران سازمان جهاد کشاورری استان فارس گفت: سامانه بارشی اخیر علی رغم اقدامات پیشگیرانه بالغ بر 510 ملیارد ریال به زیر بخش های کشاورزی استان خسارت زد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، نادر محمودی با اشاره به پیش بینی ورود سامانه بارشی از اواخر 15/9/99 و روز 99/09/16 که توام با رحمت الهی برای کل استان خواهد بود، افزود: در این راستا اخطاریه های لازم صادر و بر اساس پیش بینی های صورت گرفته نسبت به ارائه پیش آگاهی به بهره برداران بخش کشاورزی از طرق مختلف اقدام و با ارائه توصیه های فنی به منظور پیشگیری نسبت به تشکیل جلسات ستادهای مدیریت بحران در شهرستان ها  و آمادگی در مقابل بحران احتمالی اقدام گردید.

وی تصریح کرد: با ورورد این سامانه بارشی به دلیل شدت بارندگی در برخی از مناطق استان از جمله شهرستان های کازرون، فیروزآباد، استهبان، لامرد و مهر خساراتی به زیر بخش های کشاورزی استان واردگردید.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: براساس بازدید، بررسی و ارزیابی های اولیه انجام شده توسط کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی بالغ بر 510 میلیارد ریال خسارت از جمله خسارت به 2200 هکتار از مزارع، 130 هکتار از باغات و همچنین زیرساخت های کشاورزی شامل جاده های دسترسی در حوزه زراعی، باغی و همچنین ایل راهای عشایری واردگردیده است.

وی بیان کرد: باتاکیدات وتوصیه های انجام شده قبل از وقوع سیل دال بر بیمه نمودن زیر بخش های کشاورزی، بهره بردارانی که نسبت به تحت پوشش بیمه  قراردادن زیر بخش های کشاورزی خود اقدام نموده اند نسبت به مراجعه به کارگزاری های بیمه و درخواست ارزیابی و دریافت غرامت مراجعه نمایند.

محمودی اظهار کرد: سایر بهره برداران که متاسفانه زیر بخش های خود را علی رغم تاکیدات زیاد تحت پوشش بیمه محصولات کشاورزی قرارنداده اند، اطلاعات و مستندات خسارت ثبت شده از طریق این سازمان به استانداری و وزارت جهاد کشاورزی ارسال می گردد و به محض تخصیص وتامین اعتبار براساس دستور العمل اقدام خواهد شد.

 

وی به بهره برداران بخش کشاورزی استان فارس تاکید و توصیه کرد: یکی از راه های مطمئن  جبران خسارت در شرایط فعلی تحت پوشش قراردادن محصول تولیدی می باشد و امیدواریم که با پوشش بیمه زیر بخش های کشاورزی از حمایت های دولت در این گونه شرایط بتوانیم به منظور بازسازی و بازتوانی بهره برداران خسارت دیده برای بازگشت به چرخه تولید استفاده نمائیم.