مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از واحد پرواربندی گوساله 600  رأسی در شهرستان کازرون بازدید نمود

به گزارش روابط عمومی حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان، این بازدید با حضور مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی فارس، معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان های کازرون و کوهچنار و تعدادی از مسئولین ادارات این مدیریت انجام شد. هدف از این بازدید بررسی مسائل و مشکلات واحد دامداری و رفع موانع تولید بود.

حجت الاسلام والمسلمین سید محسن قائمی مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی فارس در این بازدید گفت: سلامت و کیفیت محصولات دامی به طور عمده بر سلامت انسان و کیفیت زندگی اثر می گذارد و سهم ویژه محصولات دامی در سبد غذایی خانوارها، بستر مناسبی برای تولید، کارآفرینی و اشتغال به شمار می‌رود.

حمید رشیدی معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان های کازرون و کوچنار نیز در این بازدید گفت: امروزه صنعت دامپروری با چالش های بزرگی از جمله مناسب نبودن نرخ بهره وری، نوسانات قیمتی چه در بحث نهاده های دامی و مخارج و چه در بحث فروش محصولات تولیدی مواجه است .

در این بازدید کلیه تأسیسات، امکانات، مدیریت پرورش، عمل‎آوری انواع خوراک و نحوه خوراک دادن مورد بررسی قرار گرفت و با مدیر واحد در خصوص مسائل مختلف مدیریتی بحث و تبادل نظر به‌عمل آمد. در خصوص مشکل فروش گوساله های پروار شده نیز ضمن تماس تلفنی با کرامت اله کیومرثی معاون بهبود تولیدات دامی سازمان مقرر شد مسئول این واحد تولیدی به شرکت پشتیبانی امور دام جهت عقد قرار داد و فروش گوساله معرفی شود.

همچنین در خصوص مشکل دریافت تسهیلات نیز راهنمایی های لازم در خصوص ثبت نام متقاضی در سامانه سیتا انجام و مقرر شد این مدیریت جهت اولویت در تصویب تسهیلات با معاونت بهبود تولیدات دامی استان مکاتبه نماید.