نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه باید برای احیای فرضیه الهی زکات تلاش بیشتری شود، گفت: شورای مرکزی زکات نیازمند برنامه ریزی شایسته با زمان بندی میان مدت و کوتاه مدت برای احیای این فرضیه الهی است.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی  در استان فارس، حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن ربانی در جشنواره علمی، ترویجی و تکریمی زکات که در شیراز برگزار شد، تصریح کرد: در برنامه میان مدت حداقل پنج ساله، باید نقاط قوت و ضعف به صورت سالانه ارزیابی شود و نقاط ضعف را برطرف کنیم.

این روحانی با اشاره به اینکه برنامه ریزی نیازمند نظارت و توجه به بُعد فرهنگی است، اظهار کرد: حیات همه حرکت های ما بُعد فرهنگی و اساس زکات روح فرهنگی و تعبد به پروردگاراست که باید آن اساس  و روح  را زنده کنیم.

 وی با اشاره به اینکه همه کارهای ما باید از خاستگاه اندیشه و فرهنگ دینی برخیزد، بیان کرد: آرزو می کنم تلاشی بیش از پیش در شورای زکات صورت گیرد چرا که حتی نشستن در جلسه زکات نیز از مصادیق عبادت است.

ربانی اضافه کرد: به کشاورزان عزیز،کارگزاران زکات، فرمانداران محترم، امام جمعه های محترم و دیگر عزیزان مخصوصاً به خود کشاورزان بزرگوار عرض می کنم امروز هم پیامبر خدا به شما درود می فرستد، سلام خدا و رسول خدا (صلی الله علیه و آله) بر شما است.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی اظهار کرد: در فارس همدلی و همت خوبی در زمینه زکات وجود دارد و وقتی این همدلی بوجود می آید فرصت خدمت بیشتری فراهم می شود.