استاندار فارس با تاکید بر اینکه فارس یکی از استان های نمونه موضوع زکات در کشور است، گفت: پرداخت زکات موجبات برکات الهی در این سرزمین را فراهم می سازد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاروزی در استان فارس، محمد هادی ایمانیه در جشنواره علمی، ترویجی و تکریمی زکات که در شیراز برگزار شد، اظهار کرد: فارس استانی حاصلخیز است که کشاورزان و دامداران زحمتکش که در این استان به شکل پر رنگی حضور دارند باید زکات را پرداخت کنند و به این وظیفه دینی عمل می کنند.

وی افزود: خطاب من به مدیران استانی و هر عزیزی که خداوند مُکنتی به او عطا کرده این است که اولین وظیفه اقامه نماز و دومین وظیفه پرداخت زکات است.

استاندار فارس اضافه کرد: پرداختن به زکات، ترویج و استفاده بهینه از زکات به ویژه موارد مصرف زکات که عمران و کمک کردن به فقرا است در ایجاد روابط اجتماعی بسیار مهم و موثر است.

ایمانیه بیان کرد: با انفاق و پرداخت زکات، محبت ها و صمیمیت ها بیشتر خواهد شد و زمینه‌ رحمت الهی نیز فراهم می شود.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر پرداخت زکات، تقدیر از پرداخت کنندگان زکات نیز از دستورات قرآنی است، گفت: با تمام قوا از این اصل اساسی اسلام حمایت می کنیم و امیدوار هستیم خداوند به ما توفیق دهد تا استان فارس را که در احیای این فریضه پیشتاز بوده است همچنان پیشتاز نگه داریم.