رئیس اداره روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی گفت: این سازمان از 29 اسفندماه تاکنون همزمان با رعایت قوانین و حفظ فاصله اجتماعی دو بحران هجوم ملخ و ویروس کرونا را مدیریت می کند.

 

 

 

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، علیرضا واحدی پور با اشاره به اینکه دسته های ملخ روز دوم اسفند ماه با جمعیتی بسیار بالاتر از سال گذشته به فارس هجوم آوردند، تصریح کرد: اصحاب رسانه در مدیریت این بحران همکاری شایسته ای با جهاد کشاورزی دارند.

به گفته وی؛ از ابتدای هجوم ملخ های صحرایی، تا به امروزخبرگزاری ها با انعکاس 145 خبر، رسانه های مکتوب 61با تعداد گزارش و خبر و از طریق رسانه ملی در تلویزیون و رادیو به ترتیب 52 و 61 خبر و برنامه با هدف آگاه سازی جامعه در ارتباط با مبارزه با این آفت خطرناک نسبت به آگاهی مردم اقدام کرده اند.

واحدی پور گریزی نیز به شهرستان های مورد هجوم ملخ زد و ابراز کرد: تاکنون ده شهرستان فارس درگیر حمله و مبارزه با این آفت خطرناک شده اند و احتمال ورود ملخ به چهار شهرستان دیگر نیز بیش از سایر شهرستان ها وجود دارد از این رو با ارسال اطلاعیه های متعدد در شبکه های مجازی و با نصب بنرهایی در سطح این شهرستان ها و مبادی ورود آنها، بهره برداران بخش کشاورزی و عموم جامعه ترغیب به همکاری در ردیابی و مبارزه با این آفت خطرناک شده اند.

او ضمن بیان این مطلب که با تلاش شبانه روزی مدیران و کارشناسان جهاد کشاورزی و همکاری بهره برداران بخش کشاورزی و حمایت  مسئولین ارشد ملی ، استانی و شهرستانی هجوم دسته های بی شمار و میلیونی ملخ های صحرایی تاکنون به یاری خدا در این شهرستان ها کنترل شده است و گرنه  اکثر استان های کشور با این بحران مواجه بودند، اظهار کرد: به منظور افزایش سرعت کار "شماره تلفن 1504" در اختیار عموم جامعه قرار گرفت تا به محض مشاهده این آفت اطلاع رسانی کنند.

ارائه خدمات به صورت غیر حضوری به منظور پیشگیری از شیوع کرونا

رئیس اداره روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و گام برداشتن در راستای سلامتی مردم و کارکنان این سازمان از ابتدای شدت گرفتن خطر شیوع این ویروس تمهیداتی اندیشیده شد تا نیازی به حضور مراجعین در معاونت ها، مدیریت ها و ادارات ستادی و مدیریت های جهاد کشاورزی شهرستان ها نباشد.

به گفته وی؛ مراجعین می توانند درخواست های خود را از طریق  پیام رسان ها به شماره تماس 09018397269 ارسال کنند که با راه اندازی شبکه درون سازمانی، درخواست های ذی نفعان جهاد کشاورزی در اسرع وقت  و حداکثر تا ۲۴ ساعت بررسی و نتیجه به آنان اعلام خواهد شد.

واحدی پور ابراز کرد: مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ها نیز با همکاری تشکل ها و اتحادیه ها " شبکه و سامانه غیرحضوری" نیز راه اندازی کردند.

وی افزود: همچنین بهره برداران بخش کشاورزی می‌توانند با مراجعه به پورتال سازمان جهاد کشاورزی استان فارس به آدرس http://fajo.ir/site/index.php/samaneh  از 67  خدمت الکترونیکی این سازمان اطلاع یابند و استفاده کنند.

واحدی پور تاکید کرد: هم استانی های عزیز به منظور حفظ سلامت خود و دیگران لطفا حتی الامکان از مراجعه حضوری به سازمان جهاد کشاورزی استان فارس خودداری کنند.

رئیس روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان فارس گفت: به منظور پیشگیری از شیوع کرونا ویروس در این سازمان تشکیل سریع کمیته واکنش در شرایط اضطراری، آموزش به همکاران، تامین مواد ضد عفونی کننده، ماسک و دستکش، ممنوعیت پذیرایی،  تعطیل شدن تمام جلسات  ودر صورت ضرورت برگزاری آنها  به صورت ویدئو کنفرانس و مجازی هست و از زمان ورود کارکنان و ارباب رجوع مراحل ضد عفونی آن ها از گندزدایی کفش ها و دستان آن ها آغاز شده و هر روز چند نوبت در راهروها پارکینگ سرویس های بهداشتی صورت می گیرد. همچنین پوستر، بنر و بروشورهای آموزشی تهیه و در راه روها نصب شده و از تلویزیون های راهروها نیز پخش می شود و در شبکه های اجتماعی هم مکررا انعکاس می یابد ونیز در شهرستان ها نیز با ساماندهی اکیپ های گندزدایی با تراکتور ها و سمپاش ها این عملیات انجام می شود و نیز ماموریت های درون و برون شهری جز در مواقع ضروری انجام نمی شود و هر روز حداقل یک سوم کارکنان در محل کار خود مشغول انجام وظیفه هستند.