در آیین همایش تبیین رویکردهای بخش کشاورزی استان فارس با محوریت جهش تولید، از "اطلس هوا و اقلیم شناسی کشاورزی استان فارس" رونمایی شد.

 

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی در استان فارس، این کتاب به عنوان یک مجموعه مرجع در حوزه‌ هوا و اقلیم شناسی کشاورزی به منظور دسترسی بهتر کارشناسان، تصمیم سازان و فعالان بخش کشاورزی توسط دفتر فناوری های نوین سازمان جهاد کشاورزی استان فارس تهیه شده است.

اطلس مذکور شامل نقشه‌های هم مقدار آب و هوایی (هم دما، هم رطوبت، هم بارش و ...)  است، رسم نقشه‌های هم مقدار آب و هوایی این امکان را در اختیار کاربر قرار می‌دهد تا بتواند به سهولت و آسانی یک دید کلی از شرایط آب و هوایی منطقه داشته باشد، اطلاعات اولیه مورد نیاز خود را استخراج و شرایط آب و هوایی مناطق مختلف را با یکدیگر مقایسه کند.

نقشه‌های تهیه شده، در سه دسته بلند مدت (طولانی مدت 20 ساله)، میان مدت (ماهانه، فصلی و سالانه)، کوتاه مدت (نقشه‌های موردی در سال 98) رسم شده است.

آمار اقلیمی بکار برده شده در این اطلس از ایستگاه‌های سینوپتیک، اقلیم‌شناسی و باران‌سنجی سازمان هواشناسی استان فارس، ایستگاه‌های خودکار هواشناسی اسکادا و کُما (متعلق به سازمان جهاد کشاورزی استان فارس) تهیه شد.

این رونمایی با حضور عباس کشاورز قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی؛ شاهرخ شجری معاون توسعه مدیریت و منابع و امیررضا توکلی مدیر کل رفاه و پشتیبانی وزارت جهاد کشاورزی و ظفر افشون معاون هماهنگی و امور اقتصادی استانداری فارس صورت گرفت.