رئیس اداره روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: جشنواره سینمایی کشاورزی قاصدک همزمان با هفدهمین نمایشگاه آیفارم در شیراز آغاز به کار کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی در استان فارس، سید عبدالوهاب نقیب تصریح کرد: امیدواریم این جشنواره در راستای معرفی ظرفیت ها، فرهنگ، منزلت و قابلیت بخش کشاورزی به جامعه گام بردارد.

وی با اشاره به سابقه طولانی کشاورزی در ایران و استان فارس به عنوان قطب کشاورزی کشور، اظهار کرد: این گونه جشنواره‌ها می‌تواند بستر مناسبی برای ایجاد گرایش نسل جوان به بخش کشاورزی باشد.

 مدیر اجرایی جشنواره سینمایی قاصدک نیز در این خصوص ابراز کرد: این جشنواره در هفت بخش و در سطح ملی برگزار می‌شود، این جشنواره با هدف معرفی و ترویج بخش‌های مختلف کشاورزی بالاخص بخش‌های باغبانی، گلخانه، گیاهان دارویی، تنوع محصولات و همچنین معرفی زحمتکشان این بخش طراحی شده است.

امین صالحی اظهار کرد: جشنواره سینمایی قاصدک در بخش های فیلم کوتاه ، بلند، سینمایی، عکس، موشن گرافیک، فیلمنامه، گزارش تصویری در موضوعات تخصصی حوزه کشاورزی بزودی فراخوان خواهد داد.

وی افزود: ما در نمایشگاه آیفارم تهران اولین سینما رویداد کشاورزی را در سطح ملی و بین‌المللی افتتاح کردیم که هدف از راه‌اندازی این سینما، تولید فیلم‌های سینمایی جهت هم‌افزایی، ترویج و شناسایی زحمتکشان این حوزه به منظور استفاده حداکثری از توان و پتانسیل آنها در سطح کشور و بین‌المللی‌ می باشد.

مدیرعامل مجموعه پیام قاصدک اظهار کرد: این سینما به عنوان تهیه کننده و حامی آثار ارزشمند کشاورزی از افراد مستعدی که در جشنواره حضور پیدا می کنند حمایت خواهد کرد.