به گزارش روابط عمومی دفتر محیط زیست و سلامت غذا در سازمان جهاد کشاورزی فارس، محمد مهدی غیاثی ضمن اشاره به مولفه های امنیت غذایی که بر سه نکته دسترسی به مقدار کافی و متنوع مواد غذایی، کیفیت و سالم بودن مواد غذایی و توان مالی دلالت دارد، افزود: کیفیت و سلامت محصولات کشاورزی که در واقع برایندی از کیفیت نهاده های مورد استفاده، کیفیت خاک و آب، عملیات به زراعی (به باغی) و ... است تنها با مدیریت صحیح و علمی قابل دستیابی است.

وی بیان کرد: به منظور اعمال مدیریت صحیح و علمی در مزارع و باغات، لزوم حضور مدیران کنترل کیفی در کنار بهره برداران بخش کشاورزی ضروری می باشد که وظیفه آنها؛ کنترل و نظارت مستمر بر کیفیت محصول و خدمات در جهت برآورده سازی الزامات خریداران و الزامات و مقررات قانونی می باشد. به همین منظور تاکنون پنج دوره آموزشی به منظور تربیت مدیران کنترل کیفی با همکاری مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی و اداره کل استاندارد فارس برگزار گردید.

این مقام مسئول اظهار کرد: در این دوره های آموزشی موارد متعددی نظیر مدیریت تولید در گیاهان زراعی و باغی به ویژه در محصولات اولویت دار گوجه فرنگی و خیار، سیب زمینی، پیاز، سیب درختی و پرتقال، استاندارد کمی و کیفی آب و خاک در تولید محصولات کشاورزی، تنظیم و کالیبراسیون سمپاش ها، استفاده از سامانه پنجره جهت ثبت درخواست و بارگذاری سایر اطلاعات، الزامات و مبانی پایه در ارتقاء سلامت و کاهش آلاینده ها در تولید محصولات گواهی شده کشاورزی آموزش داده شد.

وی اظهار کرد: شرکت کنندگان دراین دوره ها پس از قبولی در آزمون و طی مراحل لازم، جهت دریافت پروانه مدیرکنترل کیفی به اداره کل استاندارد معرفی خواهند شد .