رئیس دفتر محیط زیست و سلامت غذا در سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: تدوین استاندارد بین المللی با عنوان (( انجیر فرآوری شده ویژگی ها و روش های آزمون )) توسط گروه محیط زیست و سلامت غذای سازمان جهاد کشاورزی فارس با همکاری شرکت سها سازه پارس در کمیسیون فنی تدوین استاندارد به ریاست خانم دکتر آناهیتا یزدان پاک و دبیری آقای دکتر محمدی مدیر عامل شرکت سها سازه پارس  در حال پیگیری است.

به گزارش روابط عمومی دفتر محیط زیست و سلامت غذا در سازمان جهاد کشاورزی فارس، محمد مهدی غیاثی ضمن اشاره به این که استانداردهای بین المللی زبان مشترک تولیدکنندگان، مصرف کنندگان، بازرگانان و ... در سرتاسر جهان می باشد و به منظور سهولت ارتباط و رفع مشکلات فنی نقش بسیار با اهمیتی را ایفا می کنند، افزود: کشورها باید تهیه استانداردهای جدید را با دقت دنبال و نظرات و شرایط کشور خود را در تهیه این استانداردها اعمال کنند و در صورت لزوم، از تهیه استانداردهایی که در آینده موانعی برای صادرات کشورشان ایجاد می کند، جلوگیری کنند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: با توجه به این که فارس با دارا بودن بزرگترین انجیرستان دیم دنیا، یکی از استان های صاحب نام در تولید انجیر می باشد در راستای تعامل بخش خصوصی و دولتی به دنبال تدوین استاندارد بین الملل براساس وضعیت انجیر استان برآمدیم.

وی ضمن بیان این که تدوین استاندارد در حوزه های مختلف در کمیسیون های فنی مرکب از کارشناسان سازمان ملی استاندارد ایران، صاحب نظران مراکز و موسسات علمی، پژوهشی، تولیدی و اقتصادی آگاه و مرتبط انجام می شود، بیان کرد: پیشنهاد تدوین استاندارد بین المللی (( انجیر فرآوری شده ویژگی ها و روش های آزمون )) مورد پذیرش گروه صنایع غذایی سازمان ملی استاندارد قرار گرفته و جهت تدوین به افراد فوق الذکر واگذار شده است.