رئیس گروه محیط زیست و سلامت غذا در سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت:  دوره آموزشی چهار روزه مدیران کنترل کیفیت محصولات خام کشاورزی با حضور بیش از 280 فراگیر به صورت وبیناری در استان فارس برگزار گردید.

 

به گزارش روابط عمومی گروه محیط زیست و سلامت غذا در سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، محمد مهدی غیاثی ضمن اشاره به وظیفه مدیران کنترل کیفی که شامل کنترل و نظارت مستمر بر کیفیت محصول و خدمات در جهت برآورده سازی الزامات خریداران و الزامات و مقررات قانونی می باشد، بیان کرد: کیفیت و سلامت محصولات کشاورزی تنها با مدیریت صحیح و علمی قابل دستیابی است که این مهم ضرورت حضور مدیران کنترل کیفی در کنار بهره برداران بخش کشاورزی را پررنگ تر می نماید.

وی تصریح کرد: این دوره آموزشی با استقبال بی سابقه کارشناسان بخش کشاورزی در قالب 14 کلاس آموزشی از ششم تا نهم مهرماه برگزار گردید که در این دوره موارد متعددی نظیر اصول و مبانی تولید محصول گواهی شده و ارگانیک، تغذیه گیاهی، توصیه کودی با اولویت 8 محصول منتخب، تفسیر آزمون خاک و آب و استانداردهای کمی و کیفی آب و خاک، استانداردسازی و دستورالعمل حدمجاز آلاینده ها، استانداردهای عملیات خوب کشاورزی در تولید محصول گواهی شده، اصول مدیریت به زراعی و به باغی در تولید محصول گواهی شده، آشنایی با پروسه صدور گواهی حد مجاز آلاینده ها، نقش پیش آگاهی در مدیریت تلفیقی آفات، کنترل غیرشیمیایی عوامل خسارت زا، نظام مهندسی و بازاریابی و بازاررسانی، آموزش سامانه پنجره، فن آوری پس از برداشت، بسته بندی و برندینگ با حضور اساتید مجرب تدریس گردید.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: در انتهای دوره با توجه به تجربیات موفقی که در سنوات گذشته در استان وجود داشت، گزارشی از  فعالیت های انجام شده در شهرستان ها در زمینه تولید محصول گواهی شده گوجه فرنگی، پیاز، سیب زمینی و ... توسط کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ها و مدیران کنترل کیفی موفق ارائه گردید.

وی اظهار کرد: شرکت کنندگان دراین دوره پس از قبولی در آزمون و دریافت گواهینامه دوره، جهت دریافت پروانه مدیرکنترل کیفیت محصولات خام کشاورزی به اداره کل استاندارد معرفی خواهند شد و کارشناسان، پس از دریافت این پروانه بر اساس تبصره 1 ماده 5 آیین نامه تایید صلاحیت مدیران کنترل کیفیت حداقل 16 ساعت دوره آموزشی سالانه باید طی نمایند.