رئیس دفتر محیط زیست و سلامت غذا در سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: با صدور هفت پروانه کاربرد علامت استاندارد حد مجاز آلاینده ها برای محصولات خام کشاورزی در کمیته علائم استاندارد استان فارس موافقت شد.

 

به گزارش خبرگزاری روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی در استان فارس، محمد مهدی غیاثی با اشاره به برگزاری پنجمین جلسه کمیته مذکور در اداره کل استاندارد استان فارس، تصریح کرد: پس از بررسی مستندات با صدور پروانه استاندارد تشویقی برای محصولات انار، ریحان، انجیر سبز، سیب، گل محمدی، بادام و پسته موافقت شده است.

این مقام مسئول افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون هشت پروانه استاندارد تشویقی در سطحی معادل 41 هکتار صادر شده است و با احتساب هفت درخواست جدید جمعا پس از کسب موافقت ملی، استان فارس با 15 فقره گواهی استاندارد ملی، 13 نوع مختلف از محصولات کشاورزی را صاحب نشان ملی کرده است.

به گفته وی؛ برای دریافت پروانه کاربرد نشان حد مجاز آلاینده ها در محصولات خام کشاورزی در قالب استاندارد تشویقی، پس از بارگذاری مستندات لازم در سامانه eagri.maj.ir، در صورت منطبق بودن آزمایش های باقیمانده سموم، نیترات، فلزات سنگین و مایکوتوکسین، کد شناسایی محصول توسط سازمان جهاد کشاورزی صادر می شود.

غیاثی افزود: در ادامه با بررسی مستندات بارگذاری شده  در سامانه خدمات الکترونیک توسط اعضاء کمیته، در صورت تائید، درخواست برای اخذ کد و هولوگرام استاندارد تشویقی به سازمان استاندارد کشور ارسال خواهد شد.