رئیس گروه محیط زیست و سلامت غذا در سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: آخرین دوره بازآموزی مدیران کنترل کیفی در شش ماهه نخست سال جاری در 22 تیرماه به صورت ملی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی گروه محیط زیست و سلامت غذا در سازمان جهاد کشاورزی فارس، محمد مهدی غیاثی افزود: وظیفه مدیران کنترل کیفیت محصولات خام کشاورزی شامل: کنترل و نظارت مستمر بر کیفیت محصول و خدمات در جهت برآورده سازی الزامات استانداردهای زیست محیطی، تغذیه ای ملی و بین المللی و مقررات قانونی می باشد.

وی تصریح کرد: کیفیت و سلامت محصولات کشاورزی تنها با مدیریت صحیح و علمی قابل دستیابی است که این مهم ضرورت حضور مدیران کنترل کیفی در کنار بهره برداران بخش کشاورزی را پر رنگ تر می نماید.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: کارشناسان علاقمند به دریافت پروانه مدیران کنترل کیفیت محصولات خام کشاورزی پس از طی دوره های آموزشی و شرکت در آزمون و کسب حدنصاب قبولی، از اداره کل استاندارد پروانه اخذ می نمایند.

وی بیان کرد: کارشناسانی که موفق به اخذ پروانه صلاحیت فنی مدیران کنترل کیفیت محصولات خام کشاورزی شده اند براساس تبصره 1 ماده 5 آیین نامه تایید صلاحیت مدیران کنترل کیفیت موظف هستند سالانه حداقل 16 ساعت دوره آموزشی طی نمایند.

غیاتی اظهار کرد: این دوره ها در سنوات گذشته به صورت استانی برگزار می شد ولی در سال جاری به صورت ملی در قالب سه دوره یک روزه برنامه ریزی شده است که قریب به 60 نفر از کارشناسان کشاورزی استان در تاریخ های یکم و هشتم تیرماه در این دوره حضور یافتند.

وی ابراز کرد: آخرین دوره بازآموزی در شش ماهه اول امسال در 22 تیر ماه به صورت وبینار برگزار شد و مواردی نظیر سامانه سماک، تسهیلگری و فنون ارتباطات، تجارب موفق مدیران کنترل کیفیت و استانداردهای محصولات کشاورزی تدریس گردید.