رئیس گروه محیط زیست و سلامت غذا در سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: گردشگری کشاورزی سبب آشنایی مردم با محصولات کشاورزی استان و هدایت سرمایه گذاران به این بخش می شود.

به گزارش روابط عمومی گروه محیط زیست و سلامت غذا در سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، محمد مهدی غیاثی ضمن اشاره به انعقاد تفاهم نامه در زمینه گردشگری کشاورزی فی مابین وزارت جهاد کشاورزی و وزارت میراث فرهنگی و گردشگری بیان کرد: به منظور آشنایی رابطین محیط زیست و سلامت غذا در شهرستان های استان، وبینار آموزشی گردشگری کشاورزی با تدریس طاهری فعال در زمینه گردشگری کشاورزی و مدیر مزرعه سونات مهتاب، کریمی و خدارحمی کارشناسان دفتر محیط زیست و سلامت غذا در وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد.

وی تصریح کرد: گردشگری کشاورزی می تواند یکی از منابع بالقوه درآمدی برای کشاورز و روستا باشد بویژه در استان فارس که هم در زمینه کشاورزی و هم در زمینه گردشگری دارای پتانسیل بالایی است و از این طریق می توان زمینه بازدید دوستداران طبیعت را از محیط های کشت و کار بویژه مزارع محصولات گواهی شده را فراهم نمود؛ به خصوص که استان فارس در تولید محصولات کشاورزی گواهی شده و سلامت محور در کشور پیشرو می باشد.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: بدین ترتیب از یک سو به کشاورزان در جهت شناسایی محصولاتشان به بازدیدکنندگان کمک می کند و از سوی دیگر زمینه آشنایی سرمایه گذاران و هدایت موثر آن ها فراهم می شود.

وی اظهار کرد: گردشگری کشاورزی شامل تمامی فعالیت های مرتبط با کشاورزی نظیر زراعت، باغبانی، دام و طیور، آبزی پروری و ... ، فرآوری محصولات کشاورزی، آداب و رسوم محلی، نمایشگاه ها و نظایر آن می باشد که در آن گردشگر با هدف تجربه کردن فعالیت های کشاورزی و تفریح حضور می یابد.

غیاثی یادآور شد: در بررسی های اولیه انجام شده در بخش کشاورزی استان فارس قریب به 130 ظرفیت گردشگری شناسایی شده است.