رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور گفت: در کشاورزی بهره‌وری مهمترین ابزاری در ایجاد رونق تولید است و گلخانه یکی از بهره‌ورترین روش‌های تولید در محصولات کشاورزی است.

 به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، شاهرخ رمضان نژاد، روز سه شنبه در همایش نقش سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی در توسعه کشت گلخانه‌ای در شیراز یادآورشد: استان فارس در حوزه کشاورزی در کشور پیشرو بوده و امید است با توسعه گلخانه شاهد پیشگام بودن این استان در توسعه گلخانه ها در کشور باشیم.          

وی با اشاره به این‌که سود آورترین فعالیت در سرمایه گذاری کشاورزی، گلخانه است، افزود: محصولات گلخانه‌ای مشمول سیاست های کنترلی در بازار نیست و گلخانه از نظر علمی و فنی فعالیت سودآور است که اگر به صورت زنجیره ای دنبال شود سودآورتر نیز خواهد بود.

رمضان‌نژاد با بیان این‌که محصولات گلخانه صادرات پایه و صادرات محور است، تصریح کرد: در توسعه گلخانه‌ها کاهش سطح زیر کشت، افزایش بهره‌وری نهاده‌ها از جمله آب اتفاق می‌افتد که نتیجه افزایش بهره‌وری آب با ذخیره آب به کشاورزان برمی‌گردد.

این مقام مسئول تسهیل روند صدور مجوزهای گلخانه را از وظایف سازمان نظام مهندسی کشاورزی و  منابع طبیعی برشمرد و افزود: این سازمان به عنوان مباشر متقاضیان توسعه گلخانه، در این امرگام برمی‌دارد و علاوه بر این حمایت و نظارت فنی بر توسعه گلخانه ها را دنبال می‌کند.

رمضان‌نژاد گفت: یکی از معیار هایی که در برنامه ششم توسعه به آن توجه شده است افزایش 3 درصدی بهره وری در حوزه تولیدات محصولات کشاورزی است  و در سال هایی که کشور در شرایط اقتصادی خوبی نبوده با تکیه بر بهره وری کشاورزی، توانسته نیاز داخلی این محصولات را برآورده سازد.       

وی با اشاره به نقش گلخانه در بهره‌وری، تاکید کرد: متقاضیان احداث گلخانه در سطوح مختلف اعم از کوچک و بزرگ مقیاس از تسهیلات، امکانات و حمایت‌های یکسانی برخوردار می‌شوند.