رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: با توجه به پتانسیل بالای کشت سیب زمینی در شهرستان اقلید، ایجاد سردخانه ها و توسعه صنایع وابسته این محصول ضرورت دارد.

 

به گزارش خبرگذاری روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی در استان فارس، محمد مهدی قاسمی در سفر یک روزه خود به شهرستان اقلید و بازدید از مزارع این شهرستان ابراز کرد: جهاد کشاورزی از سرمایه گذاران در زمینه ایجاد صنایع، سردخانه و گلخانه حمایت می کند و با پیگیری از طریق مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان و دریافت مجوزهای مربوطه می توان مسیر ایجاد این صنایع را هموار ;vn.

وی با اشاره به ضرورت رعایت الگوی کشت، تصریح کرد: کشت محصولاتی همچون چغندرقند می تواند به توسعه بخش کشاورزی و صنعت شهرستان کمک کند.

قاسمی؛ خرید تضمینی چغندرقند، تامین نهاده و ماشین آلات مناسب از جمله خدمات حمایتی ارائه شده، در توسعه کشت این محصول برشمرد.

وی بیان کرد: کشاورزان باید با انتقال یافته های علمی پژوهشگران به مزارع؛ سعی در دانش بنیان کردن کشاورزی و ارتقای بهره وری منابع تولید داشته باشند در این راستا هر کشاورز باید قسمتی از مزارع خود را به عنوان مزرعه الگویی در نظر بگیرد.

اقلید قطب تولید سیب زمینی استان فارس

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اقلید در بازدید رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از مزارع سیب زمینی بذری این شهرستان گفت: اقلید با کشت 3000 هکتار سیب زمینی یکی از قطب های مهم تولید این محصول در استان است.

سید علی آقا میر طالبی افزود: سیب زمینی تولیدی علاوه بر تامین بذر مصرفی در سال های بعد، به عنوان تازه خوری روانه بازارهای مصرف می گردد.

وی در بازدید از مزرعه چغندرقند بیان کرد: شهرستان اقلید با کشت 3800 هکتار کشت چغندر از شهرستان های مهم در عرصه تولید این محصول است و چغندرهای تولیدی توسط کشاورزان به کارخانجات قند اقلید، اصفهان و کوار عرضه می شود.

میر طالبی در بازدید از مزارع گندم بذری اظهار کرد: سطح زیر کشت گندم دیم و آبی شهرستان اقلید در سال جاری بیش از ۲۹ هزار هکتار است که از این سطح ۶۴۷ هکتار به صورت بذری کشت شده و گندم تولیدی خود را به مراکز تولید بذر شهرستان تحویل می دهند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اقلید بیان کرد: گندم بذر تولیدی به مراکز تولید بذر و سایر گندم ها توسط بیش از ۱۰ مرکز خرید توسط تعاونی های تولید و روستایی، اداره غله و کارخانه آرد خریداری می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در سفر به شهرستان اقلید؛ از مزارع سیب زمینی بذری، گندم بذری و چغندر قند بازدید کرد و  با کارشناسان و مسئولین پهنه مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اقلید دیدار داشت.