ارزیابی مراکز خرید گندم و کلزا از شهرستان های لامرد، مهر، فراشبند، لارستان، گراش، خنج و قیروکارزین آغاز گردید.

به گزارش روابط عمومی مدیریت بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، محقق زاده کارشناس این مدیریت با بیان این مطلب گفت: در این ارزیابی وضعیت این مراکز از نظر استفاده از برخی اطلاعات تولید کنندگان ثبت شده در سامانه نوین فناوری اطلاعات بهره برداران، داشتن تجهیزات نمونه برداری، دوربین مدار بسته، پوشش مناسب برای حفاظت از محصول، دیوارکشی، درب ورود و خروج، باسکول مجهز و استاندارد شده و ... بررسی گردید و نارسائی ها جهت رفع به مدیریت توسعه بازرگانی سازمان منعکس گردید. 

وی افزود: با آغاز برداشت در این شهرستان ها، روند تحویل محموله های گندم و کلزا در این مراکز خرید از نظر نحوی افت زنی، تعیین میزان رطوبت و بطور کلی تحویل محصول با کیفیت و سالم براساس دستورالعمل ابلاغی از سوی معاونت وزیر در شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی بررسی و تذکرات لازم جهت بهبود روند خرید ابلاغ گردید.

محقق زاده بیان داشت: با توجه به درجه حرارت بالای هوا، احتمال بارش های فصلی و نبود پوشش لازم در مراکز خرید روباز ضروری است برنامه ریزی های لازم توسط شرکت غله برای صدور مجوز حمل محصولات خریداری شده به سیلو و کارخانجات در اسرع وقت انجام شود.