مدیر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: ارزیابی روند توزیع بذر خیار یارانه دار از  31 اردیبهشت ماه 98 از شهرستان های شمالی استان آغاز گردید.

به گزارش روابط عمومی مدیریت بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس فرج اله عباسی افزود: در پی افزایش بی سابقه قیمت بذر خیار به بالای 30 میلیون ریال در بازار آزاد، این نهاده توسط وزارتخانه جهاد کشاورزی با ارز دولتی 42000 ریال تهیه و در اختیار استان قرار گرفت که با هماهنگی و برنامه ریزی های معاونت تولیدات گیاهی و مدیریت امور زراعت براساس تقاضا و سطح زیر کشت اعلامی به شهرستان ها تخصیص یافته است.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: کارشناسان مسئول پهنه موظفند اراضی کشاورزان متقاضی را به منظور تخصیص سهمیه بذر کشت خیار سبز مساحی و به مدیریت شهرستان اعلام نمایند.

وی بیان داشت: از آنجا که عاملین توزیع توسط مدیریت شهرستان ها تعیین و به استان معرفی می گردند در بدو مراجعه کارگروه پایش متشکل از نماینده معاونت بهبود تولیدات گیاهی، نماینده حراست، نماینده مدیریت امور زراعت و نماینده مدیریت بازرسی به شهرستان ها، جلسه ای با مدیر شهرستان، رئیس اداره تولیدات گیاهی، مسئول واحد زراعت و حراست برگزار و مستندات نحوی توزیع سهمیه بذر شهرستان بررسی می گردد سپس از نحوی توزیع عاملین خصوصی و دولتی بازدید به عمل می آید.

عباسی اظهار داشت: این عاملین براساس چک لیست مدیریت شهرستان به ازای هر هکتار 1 کیلوگرم بذر به قیمت 660  هزار تومان به کشاورزان تحویل دهند و از آنجا که این بذور در قوطی های 250 گرمی بسته بندی شده است عامل توزیع بایستی درب قوطی را باز و بذر محتوی آن را به کشاورزان تحویل و قوطی خالی را برای ارائه به بازرسان نگهداری نماید که در این بازدیدها علاوه بر بررسی اسناد و مدارک توزیع و رویت قوطی های خالی، به منظور  راستی آزمایی براساس لیست توزیع با کشاورزان تماس گرفته و  صحت و سقم دریافت بذر بررسی می گردد .

وی در خاتمه تصریح کرد: تاکنون روند توزیع بذر خیار یارانه ای در شهرستان های خرمبید، بوانات، پاسارگاد و مرکز ویژه سرچهان بررسی و گزارش این بازدیدها به منظور رفع مشکلات و موانع به مراجع ذیربط منعکس گردیده است.