مدیر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: ارزیابی مراکز خرید گندم و کلزای شهرستانی داراب، زرین دشت، فراشبند، فیروزآباد، قیروکارزین، لارستان، لامرد، مهر، خنج و گراش  انجام شد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس فرج اله عباسی افزود: با توجه به برداشت گندم و کلزا در شهرستان های جنوبی استان و ضرورت پایش مراکز خرید به منظور بررسی میزان آمادگی دریافت، نگهداری و حمل محصولات برداشتی، ارزیابی مراکز خرید این شهرستان ها صورت پذیرفت.

وی بیان داشت: در این ارزیابی ها مستندات و نحوی خرید، وضعیت ارتباط با سامانه و وضعیت فضای محل خرید بررسی گردید، مستندات خرید شامل میزان خرید، چک لیست های صادر شده برای بانک، میزان پرداخت های صورت گرفته، قبض های باسکول و نحوی تعیین افت می باشد.

 این مقام مسئول خاطر نشان کرد:  نحوی خرید بایستی براساس دستورالعمل و با استفاده از برخی اطلاعات تولید کنندگان ثبت شده در سامانه نوین فناوری اطلاعات بهره برداران و تجهیزات نمونه برداری صورت پذیریت و محل نگهداری بایستی مجهز به دوربین مدار بسته، پوشش مناسب برای حفاظت از محصول، دیوارکشی، درب ورود و خروج مناسب ، باسکول مجهز و استاندارد شده باشد.

وی تصریح کرد: در سال زراعی جاری قیمت محصولا گندم و جو در بازار مقداری بیشتر از نرخ مصوب خرید تضمینی می باشد که این اختلاف قیمت، پایش عملکرد مراکز خرید تضمینی نسبت به سنوات قبل را دوچندان نموده است.

 عباسی در خاتمه اظهار داشت: هرچند که تمامی موارد مرتبط با خرید محصولات تضمینی و استراتژیک (گندم، کلزا و جو) قبلاً توسط مسئولین ذی ربط ازجمله شرکت غله، تعاونی روستایی و مدیریت توسعه بازرگانی به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان های استان اطلاع رسانی شده است و امید است با همکاری سایر دستگاه های نظارتی بتوانیم خریدی سالم و استاندارد در کارنامه برداشت سال جاری به ثبت برسانیم.