سرفرازی، کارشناس ارزیاب زراعت گفت: بررسی روند خردید حمایتی گوجه فرنگی در کارخانجات فرآوری گوجه فرنگی شهرستان های شیراز، مرودشت، سپیدان، ارسنجان، خرمبید، بوانات و پاسارگاد انجام شد.

به گزارش كارشناس روابط عمومي مديريت بازرسي، ارزيابي عملكرد و پاسخگويي به شكايات، شهاب سرفرازی اظهار داشت: افزایش سطح زیر کشت گوجه فرنگی در سال جاری باعث عرضه زیاد و کاهش قیمت خرید این محصول در بازار گردید بطوری که برداشت این محصول برای تولید کنندگان مقرون به صرفه نبوده و ضرور و زیان بالایی ناشی از هزینه های تولید به آنان وارد می نمود.

وی افزود: بنا به دستور وزیر جهاد کشاورزی به منظور تنظیم قیمت گوجه فرنگی در بازار و حمایت از تولید کنندگان، سازمان تعاون روستایی با همکاری سازمان جهاد کشاورزی مأمور خرید حمایتی این محصول گردید.

سرفرازی در ادامه گفت: با آغاز خرید حمایتی گوجه فرنگی، مراکز جهاد کشاورزی براساس سطح زیرکشت و میزان تولید برای تولید کنندگان معرفی نامه صادر نموده تا بتوانند محصول خود را به کارخانجات فرآوری محصول گوجه فرنگی طرف قرارداد تعاون روستایی به قیمت توافقی خرید گرجه فرنگی 115000 ریال تحویل دهند.

این کارشناس مسئول عنوان نمود: کارشناسان این مدیریت از تاریخ 98/05/27 با هدف بررسی روند خرید تضمینی گوجه فرنگی به طور مستمر از مراکز جهاد کشاورزی وکارخانجات فرآوری محصولات گوجه فرنگی مشمول این طرح در شهرستان های شیراز، مرودشت، سپیدان، خرمبید، ارسنجان، پاسارگاد و پاسارگاد بازدید و مشکلات و مسائل مشاهده شده را جهت بهبود روند کار به سازمان تعاون روستایی استان فارس، مدیریت توسعه بازرگانی و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستانهای مذکور گزارش نمودند.

سرفراز ی در پایان گفت: بارزترین مشکل در خرید تضمینی محصول گوجه فرنگی تعداد کم و ظرفیت پایین کارخانجات در تحویل حجم زیاد این محصول بود که منجر به توقف بیش از 24 ساعته محموله برای تخلیه و کاهش کیفیت محصول می گردید.