کارشناس ارزیاب امور دام مديريت بازرسي، ارزيابي عملكرد و پاسخگويي به شكايات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، گفت: در ارزیابی عملکرد مدیریت شهرستان ها در سال زراعی 98-97 از  180 مورد طرح های مختلف پرورش دام، ماکیان و آبزیان بازدید به عمل آمد.

به گزارش روابط عمومي مديريت بازرسي، ارزيابي عملكرد و پاسخگويي به شكايات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، حمید شهدادی کارشناس ارزیاب امور دام گفت: در 7 ماهه گذشته، طرح ها و پروژه های امور دام 18 شهرستان استان فارس در حوزه های بهبود و افزایش تولیدات دام و طیور، عملیات اصلاح نژاد دام های سبک و سنگین، بهبود تغذیه دام و تسهیلات بانکی مورد بازدید و ارزیابی قرار گرفت و براساس تعهدات ابلاغی سازمان در چارچوب موافقت نامه های مالی بررسی گردید.

وی افزود: یکی از اولویت های راهبردی سازمان و پروژه های شاخصی که توسط شهرستان ها در این دوره ارزیابی اجرا گردید، پروژه آمیخته گری گاو های بومی با نژاد سیمنتال است که بررسی ها و بازدیدهای میدانی نشان می دهد این عملیات با روند قابل قبولی در حال اجراست و منجر به بهبود 10 تا 15 درصدی کمیت و کیفیت محصول شیر و گوشت، کاهش هزینه های تولید و نگهداری دام در دامداری های سنتی گردید.

شهدادی در ادامه اظهار کرد: عملیات همزمان سازی و تلقیح گوسفندان با نژاد رومانف با روش لاپراسکوپی در تعدادی از گله های گوسفند شهرستانهای نی ریز، سروستان و پاسارگاد انجام شده و انتظار می رود این روند در سالهای آتی با استقبال بیشتری تداوم یابد، از مزایای این طرح بهبود ضریب تبدیل غذایی و افزایش توان تولید گوشت قرمز در گله های بومی است.

وی در پایان گفت:  در تأمین آب شرب دام های مناطق روستایی نیز، با ابلاغ اعتبارات لازم از منابع 3 درصد نفت و گاز  خدمات ارزنده ای به دامداران مناطق درگیر با بحران خشکسالی مانند داراب، نی ریز، زرین دشت، اقلید، ارسنجان و... ارائه شده است.