کارشناس ارزیاب باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: در ارزیابی عملکرد مدیریت های جهاد کشاورزی در سال زراعی 98-97 از  133 طرح و  پروژه باغبانی  25 شهرستان در 8 ماه گذشته بازدید به عمل آمد.

به گزارش روابط عمومي مديريت بازرسي، ارزيابي عملكرد و پاسخگويي به شكايات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، محمد جواد عرب عنوان نمود: در این بازدیدها از طرح ها و پروژه های منتخب، روند اجرای طرح های اصلاح و احیاء باغات، نهال یارانه ای، نهال های ریز ازدیادی، گلخانه، گیاهان دارویی، تسهیلات بخش باغبانی، گل و گیاهان زینتی و منتخب دیگر فعالیت های جانبی باغبانی مانند آموزش و ترویج براساس دستورالعمل ها و موافقت نامه های مالی بررسی می گردد.

وی افزود: ارزیابی های سالانه در راستای موافقت نامه های مبادله و تعریف شده در چارچوب جداول عملیاتی صورت می پذیرد و این موافقتنامه ها، اهداف سازمان در زمینه بهبود تولیدات باغی همراه با افزایش مدیریت باغات استان، توسعه کشت در فضاهای کنترل شده، تغییر گونه های کشت منطبق با اقلیم هر شهرستان را در بر می گیرد که ارزیابی و نظارت مداوم می تواند در پیشرفت، آسیب شناسی و رفع موانع نقش موثری ایفا کند.

عرب در پایان اظهار کرد: بهینه سازی مصرف آب کشاورزی در مدیریت تولیدات محصولات باغبانی از اولویت ها و سیاست های اصلی سازمان است که روند آن، در این ارزیابی ها مدنظر قرار می گیرد.