کارشناس مديريت بازرسي، ارزيابي عملكرد و پاسخگويي به شكايات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: براساس دستور رئیس سازمان، ارزیابی عملکرد مدیریت های جهاد کشاورزی در توسعه کشت کلزا همانند سال های گذشته در دستور کار این مدیریت قرار گرفته است.

به گزارش روابط عمومي مديريت بازرسي، ارزيابي عملكرد و پاسخگويي به شكايات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، حمید رضا امتحانی اظهار کرد: در این راستا علاوه بر بررسی روند کشت این دانه روغنی در ارزیابی عملکرد سالیانه شهرستان ها، به صورت خاص تاکنون اقدامات انجام شده در شهرستان های شیراز، مرودشت، پاسارگاد، سپیدان، استهبان، نی ریز و کوار بررسی شده است.

امتحانی در ادامه گفت: در این ارزیابی ها، ابتدا فعالیت های ترویجی مدیران پهنه ها از نظر برگزاری دوره های آموزشی، آموزش های انفرادی، مشاوره های فنی، اطلاع رسانی از طریق بنر، اطلاعیه، رسانه های جمعی، فضاهای مجازی و ... بررسی سپس عملکرد آنها درخصوص سطوح ابلاغی، سطح قرارداد، سطح کشت، سطح خاک آب و آبیاری مرحله دوم، مصرف کودهای پایه، سطح سبز، رعایت تاریخ کاشت، مصرف بهینه بذر به ازاء هر هکتار ارزیابی می شود و همچنین عملکرد مدیریت های جهاد کشاورزی شهرستان ها در تأمین و توزیع به موقع نهادهای تولید از جمله بذور مناسب کاشت کلزا و کودهای پایه مد نظر قرار می گیرد.

وی بیان کرد: هدف از این ارزیابی ها بررسی موانع و مشکلات توسعه کاشت کلزا در شهرستان ها است تا با اتخاذ تمهیدات لازم توسط مسئولان پهنه، مدیران، کارشناسان ستادی و شهرستانی این موانع مرتفع و سطح پیش بینی شده در سطح استان محقق گردد.