كارشناس مديريت بازرسي، ارزيابي عملكرد و پاسخگويي به شكايات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، گفت: از آنجا که نقش مدیران برای توسعه و پیشرفت سازمان بسیار با اهمیت است لذا بایستی انتخاب و انتصاب مدیران براساس نیاز سازمان و شایستگی آن ها باشد.

به گزارش روابط عمومي مديريت بازرسي، ارزيابي عملكرد و پاسخگويي به شكايات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، حمیدرضا امتحانی افزود: از سال ۹۶ جهت تعیین معیارهای ارزیابی مدیران شهرستانی بر اساس مدل شایستگی عمومی و تخصصی با برگزاری 14 جلسه و با حضور مقصود بیگی مشاور رئیس سازمان و تیم ارزیابی عملکرد، فرج اله عباسی مدیر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات، میعاد امین پور رئیس گروه نوسازی و تحول اداری، حمیدرضا امتحانی دبیر تیم ارزیابی360 درجه، عباس رضوی نژاد مدیر وقت امور اداری، عبدالحسین صمدنژاد مسئول امور شهرستان ها، مجید اختری مدیر وقت مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز و جعفر ملک زاده مدیر جهادکشاورزی شهرستان کوار انجام گردید.

وی بیان کرد: در جلسات برگزار شده مبانی نظری، طراحی مدل شایستگی عمومی مدیران و چالش های پیش رو، الزامات قانونی، اجزاء پروژه، اهداف اختصاصی زیر پروژه ها، شناسایی و پرورش مدیران آتی مد نظر قرار گرفته که پس از تحلیل بر اساس مدل شایستگی تخصصی، مصادیق رفتاری و عملکردی مدیران ترسیم گردیده است.

امتحانی تصریح کرد: در این جلسات، تیم ارزیابی ضمن بررسی مصادیق رفتاری، عملکردی و همچنین ویژگی های تخصصی و عمومی مدیران به چگونگی ابعاد این نوع ارزیابی در سطوح زیردست، بالادست، هم کار و هم چنین خود ارزیابی مدیر پرداخته شده که در این پروژه شهرستان های استان جهت انجام ارزیابی بر اساس روش ارزیابی ۳۶۰ درجه به چهار منطقه تقسیم و ارزیابی گردیدند که فرآیند و نتایج حاصل از آن منجر به تهیه وتدوین کتابی با عنوان        "ارزیابی مهارت رهبران ارزیابی 360 درجه" همراه با سبک های رهبری در سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گردید.

وی اظهار کرد: این گونه ارزیابی ها برای شناسایی افراد شایسته و به منظور برنامه ریزی جهت جانشین پروری، برنامه ریزی، ارتقاء و .... سطوح مدیریتی است که در سازمان جهاد کشاورزی فارس محقق گردیده است.