مدیر بازرسي، ارزيابي عملكرد و پاسخگويي به شکایات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از پیگیری بی وقفه کارشناسان این مدیریت در زمینه عملکرد مدیریت های جهاد کشاورزی شهرستان ها در زمینه کشت کلزا خبر داد.

به گزارش روابط عمومي مديريت بازرسي، ارزيابي عملكرد و پاسخگويي به شكايات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، فرج اله عباسی گفت: از آنجا که کشت دانه روغنی کلزا به منظور تامین مواد اولیه کارخانه های تولید روغن خوراکی و رسیدن به خودکفایی در این زمینه از اهداف و اولویت های سازمانی است، این مدیریت برنامه ارزیابی و پیگیری تا رسیدن به سطح کشت مد نظر استانی را با جدیت پیگیری می نماید.

وی افزود: از مهرماه سال جاری تا کنون از عملکرد مدیریت ها و مراکز جهاد کشاورزی شهرستان های قیروکارزین، جهرم، مهر، لامرد، گراش، خنج، فسا، داراب، زرین دشت، استهبان، ارسنجان، مرودشت، شیراز، ممسنی، رستم و اوز به منظور بررسی وضعیت کشت دانه های روغنی کلزا ارزیابی به عمل آمده است.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: هدف از این ارزیابی و بازدیدها ارائه راه کارها و رهنمودهای لازم در خصوص کشت کلزا، تشویق و ترغیب کارشناسان و کشاورزان کلزا کار، رفع موانع و مشکلات کشت و افزایش ضریب خود اتکایی در کشت کلزا می باشد.

وی تصریح کرد: هر چند شیوع ویروس کرونا محدودیت هایی را ایجاد کرده است اما کلیه بازدیدها و به ویژه جلسات با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در زمان کوتاه و با فاصله اجتماعی با حضور کارشناس ارزیاب، کارشناسان و مسئولان شهرستان ها برگزار می گردد که در این جلسه ها رفع مشکلات و بررسی موانع و نیز ایجاد ارتباط و همدلی هر چه بیشتر در کلیه زمینه ها مد نظر قرار می گیرد.