کارشناس ارزیاب امور دام مديريت بازرسي، ارزيابي عملكرد و پاسخگويي به شكايات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: بازدید از کشتارگاه های طیور استان به منظور کنترل میزان و قیمت مرغ زنده ورودی، کنترل میزان و قیمت مرغ کشتار شده از کشتارگاه ها و میزان تحویلی به عوامل توزیع انجام گرفت.

به گزارش روابط عمومی مديريت بازرسي، ارزيابي عملكرد و پاسخگويي به شكايات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، افشین طیبی افزود: نظارت ها به صورت شبانه در 7 کشتارگاه سطح شهرستان شیراز، توسط 7 گروه متشکل از نمایندگان سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل دامپزشکی به صورت مستمر از ساعت 21 هر شب لغایت 10 صبح روز بعد انجام می شود.

وی تصریح کرد: هدف اصلی از این نظارت ها، راستی آزمایی میزان مرغ بارگیری شده به کشتارگاه، میزان تحویل گوشت مرغ متناسب با نهاده های دریافتی به وسیله مرغدار و بر اساس شیوه نامه ارسالی از طرف وزارتخانه می باشد.

طیبی بیان کرد: قابل ذکر است نظارت بر سایر کشتارگاه های سطح استان نیز توسط 7 گروه نظارتی در شهرستان های مرودشت، کازرون، اوز، فسا، جهرم و لامرد برای پایش مشابه انجام می گردد.

وی اظهار کرد: این نظارت از 25 بهمن ماه سال 99 به منظور بهبود روند تنظیم بازار مرغ در ایام تعطیلات نوروز و همچنین  ماه مبارک رمضان انجام شده و این امر به صورت مستمر ادامه دارد.

بازدید از فروشگاه های عرضه مستقیم مرغ گرم در سطح شهرستان شیراز

مدیر بازرسي، ارزيابي عملكرد و پاسخگويي به شكايات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: و در غالب 4 گروه نظارتی در حال انجام است.

به گزارش روابط عمومی مديريت بازرسي، ارزيابي عملكرد و پاسخگويي به شكايات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، فرج اله عباسی افزود: در طول مدت زمان انجام این پایش کارشناسان مدیریت بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات، مدیریت حراست، مدیریت توسعه بازرگانی، مدیریت طیور، معاونت بهبود تولیدات گیاهی و اداره روابط عمومی همکاری نموده و روزانه به صورت میانگین از 80  فروشگاه سطح شهرستان بازدید و پایش صورت می گیرد.

وی تصریح کرد: خوشبختانه با پیگیری های انجام شده بازرسان سازمان صمت نیز در پایش عرضه مرغ در سطح فروشگاه های شهرستان شیراز مشارکت داشته اند که این مهم باعث گردید اقدامات قانونی لازم در خصوص برخورد با متخلفین و معرفی به مراجع قضایی انجام گردد.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: هدف از این ارزیابی ها نظارت و راستی آزمایی میزان توزیع و همچین کنترل قیمت عرضه مرغ گرم در سطح شهرستان شیراز می باشد و این بررسی و پایش ها در ادامه پایش کشتارگاه ها و با استفاده از اطلاعات خروجی حاصل از بررسی کشتارگاه ها انجام می گردد.

بازدید از برخی صنایع فرآوری و بسته بندی شهرستان شیراز

مدیر بازرسي، ارزيابي عملكرد و پاسخگويي به شكايات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: بررسی میدانی میزان مصرف گوشت مرغ گرم در صنایع فرآوری شهرستان شیراز انجام گرفت.

به گزارش روابط عمومی مديريت بازرسي، ارزيابي عملكرد و پاسخگويي به شكايات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، فرج اله عباسی افزود: این بازدید با هدف پایش میزان استفاده از مرغ گرم در صنایع فرآوری و بسته بندی شرکت های صنایع غذایی شهرستان شیراز انجام شد.

وی تصریح کرد: در این بازدید ضمن تشریح وضع کنونی بازار مرغ از واحدهای صنایع فرآوری دمس و ب آ، بازدید به عمل آمد و میزان ورودی مرغ گرم، موجودی کارخانه ها، وضعیت انبارها، سردخانه ها و نیاز کلی این صنایع  بررسی گردید.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: هدف از این ارزیابی نظارت و راستی آزمایی میزان ورودی و مصرف مرغ گرم در چند صنعت می باشد زیرا که میزان مرغ گرم برای فرآوری و تولید محصولات غذایی به عنوان سهم هر کارخانه در سطح استان مشخص می باشد.

شایان ذکر است که این بازدید با حضور زارع مدیر کل بازرگانی داخلی کالاهای کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی، افشون معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس و ایزدی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت انجام شد.

 

 بازدید از ناوگان برداشت گندم و مراکز خرید شهرستان زرین دشت

کارشناس ارزیاب طرح های مکانیزاسیون مدیریت بازرسی ، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: پایش مراکز خرید گندم و ناوگان برداشت در شهرستان زرین دشت انجام شد.

به گزارش روابط عمومی مديريت بازرسي، ارزيابي عملكرد و پاسخگويي به شكايات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، رضا علیزاده افزود: برداشت گندم شهرستان در سال زراعی جاری از دوم اردیبهشت ماه آغاز گردیده که با توجه به شرایط جوی و عدم بارندگی مناسب، برداشت محصول 20 روز نسبت به سال قبل زود تر شروع شده و شرایط اقلیمی و برداشت زود هنگام باعث کاهش عملکرد مزارع گندم آبی و در عین حال چروکیدگی و کاهش وزن هزار دانه گندم شده است.

وی تصریح کرد: در این بازدید 30 دستگاه کمباین در مزارع گندم و جو در امر برداشت محصول شهرستان مشغول به کار بودند که از این تعداد 29 دستگاه کمباین کاه کوب و یک عدد کمباین نیوهلند می باشد.

علیزاده بیان کرد: در شهرستان زرین دشت دو مرکز خرید تعاونی روستایی دبیران و تعاونی روستایی حاجی آباد و همچنین سیلوی منصور آباد وظیفه خرید گندم از کشاورزان را بر عهده دارند و در زمان بازدید بیش از300 تن گندم از کشاورزان خریداری شده و در انبارها ذخیره شده است.