مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: در راستای منویات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت خاک و اینکه خاک میراثی است برای آیندگان باید همگان به اهمیت خاک تاکید کنند.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس ، حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، حجت الاسلام و المسلمین سید محسن قائمی در حاشیه  سومین همایش روز جهانی خاک در شیراز ضمن تشکر از برگزارکنندگان این همایش افزود: باید با صرف وقت و انرژی بیشتری، در صیانت از خاک این نعمت خدادادی و عنصر حیاتی تلاش کرد.

وی با اشاره به اهمیت جلوگیری از فرسایش خاک، تصریح کرد: این همایش ها می تواند مانند چراغ راهنمایی برای حفظ خاک باشد.

این مقام مسئول با بیان اینکه در آیات و روایات فراوانی به اهمیت خاک اشاره شده، ابراز کرد : در قرآن بیست مورد صراحتا کلمه "تراب" یعنی "خاک" آورده شده است که  اهمیت و عظمت خاک را نشان می دهد.

حجت الاسلام و المسلمین قائمی اظهار کرد: در آیاتی از کلام الله مجید به "ارض" و "تین"  اشاره شده که در برخی از تفاسیر علی رغم اینکه ارض معنای زمین و تین معنای گِل دارد ولی اهمیت خاک را می رساند.

سومین همایش روز جهانی خاک، روز چهار شنبه سیزدهم آذرماه با حضور جهانبخش میرزاوند مدیر کل دفتر امور خاک وزارت جهاد کشاورزی در شیراز برگزار شد.

 در این همایش از "نقشه راه علمی خاک کشور"، "کتاب راهنمای تصویری میکرومورفولوژی خاک"، "کتاب خاک در ادبیات فارسی" و"تمبر یادبود سومین همایش روز خاک" رونمایی و در ادامه دفتر " اداره خاک سازمان جهاد کشاورزی استان فارس"  افتتاح شد.