محمد مهدی قاسمی با اشاره به چالش ها و مشکلات موجود در بخش کشاورزی، گفت: در حال حاضر برای برون رفت از خلا و چالش های موجود شناسایی و بهره‌مندی از ظرفیت و پتانسیل های بخش های غیر دولتی همانند سازمان نظام مهندسی از اهمیت بالایی برخوردار بوده و دیگر زمانی برای از دست دادن فرصت ها نداریم.

این مقام مسئول با بیان این‌که اولویت سازمان جهاد کشاورزی فارس ، حل چالش ها و نجات بخش کشاورزی از این بحران ها است، تاکید کرد:در صورت عبور از این چالش ها زمینه برای اشتغال فارغ التحصیلان فراهم می شود.

در ادامه این نشست رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان فارس با اشاره به فعالیت های انجام گرفته در سازمان، ظرفیت نیروی انسانی متخصص و همچنین دارا بودن ظرفیت های قانونی اظهار داشت: فراهم سازی بستر مناسب جهت حضور دانش آموختگان در عرصه و بهره مندی از توان فنی و تخصصی آن‌ها می تواند کمک شایانی در رفع چالش ها و خلاء های موجود در بخش کشاورزی باشد.

حسین رئیسی ضمن تقدیر و تشکر از حمایت های جهاد کشاورزی در واگذاری امور تصدی‌گری گفت: برون سپاری به بخش غیردولتی سبب شناسایی ظرفیت، فرصت ها و توانمند کردن بدنه کارشناسی می شود که به تبع آن افزایش بهره‌وری وکشاورزی پایدار را به همراه خواهد داشت.