به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی فارس، حمید زارع قنات نوی مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی این سازمان ضمن اعلام این خبر گفت: با توجه به داشتن اعتبارات مکفی و در راستای بهره وری بیشتر از آب و تکمیل برنامه های اقتصاد مقاومتی متقاضیان استفاده از طرح های مختلف سیستم های آبیاری نوین و جایگزینی آن با سیستم های سنتی و غرقابی می توانند در اسرع وقت با مراجعه به نزدیکترین مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان های مختلف استان و یا مراکز ترویج و خدمات جهاد کشاورزی مربوطه اقدام و ثبت نام به عمل آورند.

وی افزود: جهت اطلاع بهره برداران و کشاورزان عزیز گردش کار اجرای پروژه های آبیاری نوین به شرح ذیل می باشد:
- ثبت درخواست متقاضی در سامانه (پروانه بهره برداری و سند مالکیت اسکن گردیده و در سایت نوین آبیاری ثبت نام انجام گردد) .
- تائید مدارک ارائه شده از طرف بهره بردار توسط کارشناس مدیریت شهرستانشامل اسناد مالکیت مثبته اراضی (در صورت نیاز استعلام از امور اراضی شهرستان یا منابع طبیعی شهرستان انجام گردد)، پروانه بهره برداری دارای تمدید، مدارک شناسایی متقاضی.
- ارسال مدارک به انجمن صنفی جهت مطالعه و طراحی پروژه.
- انجام مطالعه و طراحی توسط شرکت های عضو انجمن و موجود در لیست سامانه آبیاری نوین وزارت جهاد کشاورزی.
- تائید مطالعات توسط دستگاه نظارت و ارسال دفترچه مطالعات به شهرستان ها توسط انجمن صنفی و اطلاع به بهره بردار.
- انتخاب شرکت مجری توسط متقاضی و تائید دستگاه نظارت.
- تنظیم قرار داد فیمابین شرکت مجری و متقاضی و تائید آن توسط دستگاه نظارت (دفتر مطالعات خلیج فارس).
- تصویب پروژه توسط کمیته فنی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان و ابلاغ به شرکت مجری جهت اجراء پروژه.
- هماهنگی شرکت مجری با دستگاه نظارت و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان به صورت کتبی جهت بازدید قبل از اجراء محل اجراء پروژه.
- بازدید مستمر دستگاه نظارت از پروژه در حال اجراء و ارسال گزارش بعد از هر بازدید به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان، مدیریت آب و خاک و امور فنی مهندسی و شرکت (بازدید ناظرین عالی مدیریت آب و خاک و امور فنی مهندسی در حین اجرای پروژه).
- پس از اتمام عملیات اجرایی تهیه و تنظیم صورت جلسه تحویل موقت پروژه توسط دستگاه نظارت و ارسال آن به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان به منظور تکمیل صورت جلسه تحویل موقت و تکمیل مدارک مالی پروژه.
- ارسال کلیه مدارک اعم از اسناد مالکیت مثبته اراضی (در صورت نیاز استعلام از امور اراضی شهرستان یا منابع طبیعی شهرستان انجام گردد)، پروانه بهره برداری دارای تمدید، مدارک شناسایی متقاضی، قرارداد، فاکتور، دفترچه مطالعه و طراحی، فرم صورت جلسه تحویل موقت و فرم (ج) به مدیریت آب و خاک و امور فنی مهندسی توسط مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان.
- بررسی مدارک توسط مدیریت آب و خاک و امور فنی مهندسی و اعلام جهت پرداخت یارانه سهم بلاعوض دولتی توسط بانک کشاورزی با امضاء رئیس سازمان جهاد کشاورزی. این مقام مسئول تصریح کرد: محل پرداخت یارانه بلاعوض سهم دولت توسط بانک کشاورزی پرداخت می گردد و پرداخت یارانه پس از اتمام پروژه و تنظیم صورتجلسه تحویل موقت توسط دستگاه نظارت انجام می شود.