مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: در پی اجرای گشت همپوشان استان، ساخت و سازهای غیر مجاز اراضی زراعی و باغی واقع در بخش مرکزی شهرستان شیراز قلع و قمع و به حالت اولیه برگشت.

به گزارش روابط عمومی مدیریت امور اراضی فارس، علی ارغون افزود: یگان های حفاظت و اکیپ های گشت حفظ کاربری سازمان جهاد کشاورزی فارس، اداره کل منابع طبیعی، اداره کل راه و شهرسازی، بنیاد مسکن استان فارس و شهرداری مناطق در امر حفاظت از اراضی کشاورزی و اراضی ملی و دولتی با یکدیگر همکاری می کنند که این امر فرصت مناسبی را جهت پیشگیری از تغییر کاربری های غیر مجاز در حریم شهر و حفظ کاربری اراضی کشاورزی ایجاد کرده است.

وی یادآوز شد: در همین راستا تعداد 3 مورد ساخت و سازهای غیر مجاز در سطح 3000 متر مربع از اراضی زراعی و باغی واقع در بخش مرکزی شهرستان شیراز قلع و قمع و به حالت اولیه برگشت.

ارغون همچنین از تخریب ساخت و سازهای غیر مجاز در اراضی زراعی و باغی بخش زرقان شیراز خبر داد و گفت: 15 مورد مستحدثات غیر مجاز در زمینی به مساحت 17000 متر مربع در قالب تبصره 2 ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی در این بخش قلع و قمع شد.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از مردم شریف استان خواست تا به منظور حفظ و حراست از اراضی زراعی و باغی جهت پایداری تولید محصولات کشاورزی قبل از هر گونه تغییر کاربری در اراضی کشاورزی از ادارات امور اراضی شهرستان های استان استعلام بگیرند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف در حوزه اراضی زراعی و باغی با سامانه 131 امور اراضی استان تماس گرفته و تخلفات مربوطه را گزارش کنند.