مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: در راستای دستور مقام قضایی مبنی بر اعمال تبصره 2 ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها در منطقه دشتکوه شهرستان شیراز مستحدثات 9 قطعه ساخت و ساز غیر مجاز قلع و قمع شد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت امور اراضی فارس، علی ارغون افزود: در اجرای تبصره 2 ماده 10  قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی، در اراضی باغ شهری موسوم به دشتکوه در تیرماه سال جاری، به دستور دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، مستحدثات موجود در 9 قطعه به مساحت بیش از 20 هزار متر مربع شامل دیوارکشی و ساختمان در دامنه و قله کوه مشرف به پارک نماز، جاده آسفالت به مساحت بیش از 500 متر در قله کوه مجاور و مشرف به شهرستان شیراز قلع و قمع و یک دستگاه بیل مکانیکی با دستور قضایی توقیف شد.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: متخلفین این موضوع تحت تعقیب قضایی هستند که پرونده آن ها در شعبه 4 بازپرسی دادسرای ناحیه 2 شیراز در حال رسیدگی است.

وی بیان کرد: در عملیات فوق علاوه بر نماینده دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، نمایندگان امور اراضی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز، نمایندگان شهرداری منطقه 3 شیراز و نمایندگان منابع طبیعی حضور داشتند.

ارغون تصریح کرد: سامانه ارتباطات مردمی حفاظت از اراضی کشاورزی (131) در مدیریت امور اراضی فارس به منظور دریافت گزارش های مردمی در زمینه شناسایی تخلف تغییر کاربری اراضی زراعی و باغ ها، تصرفات غیر قانونی و زمین خواری و استفاده های غیر مجاز از اراضی واگذاری دولتی و ملی مستقر است.