مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: در حال حاضر 400 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان با عقد قرارداد توسط مشاورین ذیصلاح در دستور کار کاداستر می باشد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی فارس، علی ارغون در جلسه بررسی روند اجرایی و مسائل و مشکلات طرح کاداستر اراضی و گویا سازی نقشه های استان افزود: نزدیک به یک میلیون و 800 هزار هکتار اراضی کشاورزی در استان فارس وجود دارد که بر اساس برنامه، بایستی طرف مدت پنج سال کاداستر اراضی  توسط مدیریت امور اراضی به نمایندگی از وزارت جهاد کشاورزی در فارس انجام و تثبیت شود.

وی گفت: از مجموع 11 قرارداد موجود با مشاوران اجرای طرح، چهار قرارداد به صورت کامل اجرا شده و در مرحله تایید سازمان نقشه برداری کشور قرار دارد.

ارغون تصریح کرد: در حوزه کاداستر اراضی کشاورزی بیشترین مشکلات در سطح شهرستان ها، عدم همکاری بهره برداران در این زمینه است که باعث کندی کار شده است، اما با اطلاع رسانی مزایای اجرای طرح کاداستر اراضی و انجام فعالیت های ترویجی  در جهت تثبیت مالکیت مردم و دولت در حال تسریع اجرای طرح هستیم.

نیازی مدیر کل مهندسی و حدنگاری سازمان امور اراضی کشور نیز که به منظور شرکت در جلسه فوق در استان فارس حضور داشت گفت: ذر استان فارس تیم کارشناسی منسجمی جهت اجرای طرح فوق وجود دارد، لذا هر اقدامی که بتواند بر سرعت اجرای طرخ بیافزاید با در نظر گرفتن تمامی قوانین و مقررات ، قطعا مورد حمایت سازمان امور اراضی کشور خواهد بود.