نیازی مدیر کل مهندسی و حدنگاری سازمان امور اراضی کشور در جلسه بررسی وضعیت اجرایی و مسائل و مشکلات طرح رفع تداخلات و گویا سازی نقشه های استان فارس گفت: هر اقدامی که بتواند بر سرعت اجرای طرح بیافزاید با در نظر گرفتن تمامی قوانین و مقررات، قطعا مورد حمایت سازمان امور اراضی کشور خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی مدیریت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، در ادامه مدیر امور اراضی این سازمان گفت: اجرای طرح کاداستر در 400 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان با عقد قرارداد توسط مشاورین ذی صلاح در دستور کار قرار دارد.

علی ارغون افزود: فارس نزدیک به یک میلیون و 800 هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد که بر اساس برنامه، بایستی در مدت پنج سال کاداستر اراضی توسط مدیریت امور اراضی به نمایندگی از وزارت جهاد کشاورزی در فارس انجام و تثبیت شود.

وی تصریح کرد: از مجموع 11 قرارداد منعقد شده با مشاوران اجرای طرح، چهار قرارداد به صورت کامل اجرا شده و در مرحله تایید سازمان نقشه برداری کشور قرار دارد.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: در حوزه کاداستر اراضی کشاورزی بیشترین مشکلات در سطح شهرستان ها، عدم همکاری بهره برداران در این زمینه است که باعث کندی کار شده است، اما با اطلاع رسانی مزایای اجرای طرح کاداستر اراضی و انجام فعالیت های ترویجی  در جهت تثبیت مالکیت مردم و دولت در حال تسریع اجرای طرح هستیم.