سرپرست مدیریت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: ضرورت حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها و حفظ ظرفیت های تولید و عرصه های کشاورزی با توجه به گسترش شهرها و شهرک ها از مهم ترین وظایف دستگاه های مرتبط با اراضی است.                                                                                                           

به گزارش روابط عمومی مدیریت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، محمود باصری افزود: تشخیص موارد ضروری تغییر کاربری اراضی زراعی و باغ ها در هر استان به عهده کمیسیون تبصره یک ماده یک است.                                                                                                  

وی بیان کرد: به همین منظور در دی ماه سال جاری از مجموع 64 پرونده که به دبیرخانه هیات واصل شده بود به کلیه  پرونده ها رسیدگی و تصمیم گیری شد که از مجموع طرح های رسیدگی شده، با اجرای 35 مورد از طرح ها موافقت به عمل آمد.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: 9 مورد از طرح ها نیز مورد مخالفت اعضای کمیسیون قرار گرفت و مقرر شد که در خصوص20 مورد از طرح ها نیز استعلام از شهرستان و بازدید مجدد صورت پذیرد.

کمیسیون تبصره یک ماده یک حفظ کاربری اراضی کشاورزی با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس، مدیر امور اراضی استان، مدیرکل راه و شهرسازی، مدیر کل حفاظت محیط زیست و یک نفر نماینده استانداری در سازمان جهاد کشاورزی استان فارس برگزار شد.