سرپرست مدیریت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: ساخت و سازهای غیر مجاز یکی از عوامل حاشیه نشینی است که با خروج یک هکتار از اراضی کشاورزی از چرخه تولید و تغییر کاربری آن در حقیقت یک خانواده روستایی منبع درآمد خود را از دست می دهد.     

 

 به گزارش روابط عمومی مدیریت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، محمود باصری افزود: ضرورت حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها و حفظ ظرفیت های تولید و جلوگیری از تغییر کاربری های غیر مجاز از مهمترین وظایف سازمان جهاد کشاورزی می باشد.

وی بیان کرد: به همین منظور در اسفندماه سال جاری از مجموع 79 پرونده که به دبیرخانه هیات واصل شده بود، به 66  پرونده رسیدگی و تصمیم گیری شد که از مجموع طرح های رسیدگی شده، با اجرای 56 مورد از طرح ها موافقت به عمل آمد، 6 مورد از طرح ها نیز مورد مخالفت اعضای کمیسیون قرار گرفت و مقرر شد که در خصوص 4 مورد از طرح ها نیز استعلام  از شهرستان  و بازدید مجدد صورت پذیرد.

کمیسیون فوق با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس، مدیر امور اراضی استان، مدیرکل راه و شهرسازی، مدیر کل حفاظت محیط زیست و یک نفر نماینده استانداری در محل سازمان جهاد کشاورزی فارس برگزار شد.