رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: هویت دار کردن اراضی کشاورزی، مدیریت زمین و تامین امنیت غذایی مردم از مهمترین ماموریت های این سازمان است.

به گزارش روابط عمومی مدیریت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، محمد مهدی قاسمی افزود: ساماندهی، مدیریت و کاداستر اراضی کشاورزی و اجرای قوانین و مقررات مربوط به مالکیت و بهره برداری از زمین از جمله اقداماتی است که می تواند دعاوی حقوقی در ارتباط با بحث زمین را در مراجع قضایی کم کند.

در ادامه این نشست مدیر کل ثبت اسناد و املاک فارس گفت: با تفاهم نامه ای که بین وزارت جهاد کشاورزی و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور منعقد شده، امور مربوط به تثبیت مالکیت افراد تسهیل شده است.

سید مهدی هاشمی با اشاره به لزوم تثیبت مالکیت افراد و دولت و همچنین استفاده از سامانه شمیم به منظور تسهیل در کارها، بیان کرد: برای صدور اسناد مالکیت اراضی کشاورزی بهره برداران، ابتدا اختلاف موجود در محدوده اراضی مورد بهره برداری اشخاص و دولت حل و فصل و حدود اراضی ملی و غیر ملی تثبیت گردد.

وی تصریح کرد: تفاهم نامه مذکور به منظور اهمیت و نقش صدور اسناد مالکیت حدنگار اراضی کشاورزی در کاهش دعاوی و تسهیل سرمایه گذاری در بخش کشاورزی و همچنین فراهم نمودن زمینه نظارت و کنترل بر تولید محصولات کشاورزی و اجرای الگوی کشت در کشور، در اجرای قوانین مربوطه از قبیل اصلاح قانون تعاونی نمودن تولید و یکپارچه شدن اراضی در حوزه عمل شرکت های تعاونی روستایی، حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها، جلوگیری از خردشدن اراضی و ایجاد قطعات مناسب فنی، اقتصادی، کاداستر و ماده 54 قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور در خصوص صدور اسناد مالکیت اراضی کشاورزی بین وزارت جهاد کشاورزی و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور منعقد گردیده است.

نشست فوق با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، مدیر کل ثبت اسناد و املاک فارس، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری این استان، مدیر امور اراضی فارس و سایر اعضای مرتبط، در دفتر رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس برگزار شد.