مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: بر اساس قانون جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی، هر گونه تفکیک و افراز اراضی کشاورزی به قطعات کمتر از حد نصاب های تعیین شده ممنوع است.

به گزارش روابط عمومی مدیریت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، محمود باصری افزود: در صورت مشاهده تغییر کاربری های غیر مجاز، طبق تبصره 2 ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی با متخلفین برخورد خواهد شد.

وی بیان کرد: به همین منظور در نیمه اول تیرماه سال جاری از مجموع 26 پرونده که به دبیرخانه هیات واصل شده بود، به کلیه پرونده ها رسیدگی و تصمیم گیری شد.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: از مجموع طرح های رسیدگی شده، با اجرای 22 مورد از طرح ها موافقت به عمل آمد، یک مورد از طرح ها نیز مورد مخالفت اعضای کمیسیون قرار گرفت و مقرر شد که در خصوص 3  مورد از طرح ها نیز استعلام از شهرستان و بازدید مجدد صورت پذیرد.

کمیسیون فوق با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس، مدیر امور اراضی استان، مدیرکل راه و شهرسازی فارس، مدیر کل حفاظت محیط زیست این استان و یک نفر نماینده استانداری فارس در سالن جلسات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس برگزار شد.