رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در دیدار با مدیر کل مهندسی و حد نگاری سازمان امور اراضی کشور، ضمن ارائه گزارش مختصری از انجام کاداستر اراضی کشاورزی فارس و عملکرد مدیریت امور اراضی استان در این زمینه گفت: کاداستر و ایجاد پایگاه اطلاعات مکانی اراضی می تواند به حفاظت اراضی، ساماندهی اطلاعات شناسنامه بهره برداران، تدوین الگوی کشت و مدیریت بهینه آب و خاک کمک نماید.

 

به گزارش روابط عمومی مدیریت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، محمد مهدی قاسمی افزود: اجرای کاداستر مزایا و اهدافی را تامین می کند که برای پیشبرد فعالیت ها لازم و ضروری است.

در ادامه این دیدار مدیر کل مهندسی وحد نگاری اراضی سازمان امور اراضی کشور، ضمن تشکر از اقدامات انجام شده تا کنون در استان فارس گفت: یکی از پیامدهای اجرای مقررات کاداستر مبارزه با پدیده زمین خواری خواهد بود.

رضا جباران افزود: با عنایت به اینکه اولین مرحله در تعیین حقوق مالکیت و سنددار کردن، تهیه نقشه های حد نگاری از اراضی با استفاده از عکسبرداری هوایی و ... است و کاداستر اراضی می تواند نقش مهمی در توسعه بخش کشاورزی داشته باشد.

وی بیان کرد: نبود آمار و اطلاعات پایه از مهمترین مشکلات بخش کشاورزی است که طرح کاداستر اراضی کشاورزی می تواند به حل این مشکل کمک کند.