مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: تغییر کاربری اراضی در قالب ایجاد بنا، برداشتن یا افزایش شن، ماسه و سایر اقداماتی که بنا به تشخیص جهاد کشاورزی تغییر کاربری محسوب می گردد، چنان چه به طور غیر مجاز بدون اخذ مجوز از کمیسیون موضوع تبصره یک ماده یک قانون حفظ کاربری اراضی صورت پذیرد، جرم است.

 به گزارش روابط عمومی مدیریت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، محمود باصری افزود: ماموران جهاد کشاورزی موظفند با حضور نماینده دادسرا و در نقاطی که دادسرا نباشد با حضور نماینده دادگاه در محل ضمن تنظیم صورت مجلس، راسا نسبت به قلع و قمع بنا و مستحدثات اقدام و وضعیت زمین را به حالت اولیه اعاده نمایند.

وی بیان کرد: به همین منظور در نیمه اول شهریورماه سال جاری از مجموع 146پرونده که به دبیرخانه کمیسیون تبصره یک ماده یک حفظ کاربری اراضی واصل شده بود، به کلیه پرونده ها رسیدگی و تصمیم گیری شد.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: از مجموع طرح های رسیدگی شده، با اجرای 105 مورد از طرح ها موافقت به عمل آمد، 9 مورد از طرح ها نیز مورد مخالفت اعضای کمیسیون قرار گرفت و مقرر شد که در خصوص 32 مورد از طرح ها نیز استعلام از شهرستان  و بازدید مجدد صورت پذیرد.

شایان ذکر است که کمیسیون حفظ کاربری اراضی با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس، مدیر کل حفاظت محیط زیست و یک نفر نماینده استانداری فارس در سالن جلسات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس برگزار شد.