رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در جلسه کمیسیون رفع تداخلات اراضی استان فارس گفت: جهاد کشاورزی مکلف است با همکاری اداره کل ثبت اسناد و املاک در اجرای قوانین و مقررات مربوط، با تهیه حدنگاری و نقشه های مورد نیاز، نسبت به تثبیت مالکیت دولت بر منابع ملی و اراضی موات و دولتی و با رعایت حریم روستاها و همراه با رفع تداخلات ناشی از اجرای مقررات موازی اقدام نماید.

به گزارش روابط عمومی مدیریت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، محمد مهدی قاسمی افزود: بر اساس ماده 9 قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی، جهاد کشاورزی مکلف است نسبت به تثبیت مالکیت دولت بر منابع ملی و اراضی موات و دولتی اقدام و سند مالکیت این عرصه ها را به نمایندگی از سوی دولت اخذ کند.

وی تصریح کرد: کمیسیون رفع تداخلات اراضی استان فارس به منظور رسیدگی به پرونده های مربوط به شهرستان های نی ریز، پلاک دشتی لارستان و پلاک بهمنی استهبان طی جلسات متعدد در نیمه اول شهریورماه سال جاری برگزار و مقرر شد جهاد کشاورزی با همکاری اداره کل ثبت اسناد و املاک و منابع طبیعی پس از رفع موارد اختلافی نسبت به اصلاح اسناد مالکیت و صدور اسناد اراضی کشاورزی اقدام نماید.  

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: کمیسیون رفع تداخلات اراضی استان فارس به منظور رفع همپوشانی قوانین و مقررات موازی و اصلاح سوابق، نقشه ها و کلیه دفاتر و اسناد از جمله اسناد مالکیت در عرصه های مورد تداخل برگزار می گردد.

شایان ذکر است که این کمیسیون با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان فارس، سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس، مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان فارس، مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس و سایر اعضای کمیسیون در سالن جلسات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس برگزار شد.