مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: جلسه همکاری و هماهنگی جهت مانور مشترک حفظ کاربری اراضی و اعزام نیروی انتظامی مکفی به منظور تامین امنیت عوامل و ادوات اجرایی در راستای حفظ حقوق بیت المال فارس برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، محمود باصری افزود: به منظور جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز اعم از حوزه شهری، راه ها، مسیل ها و رودخانه ها نیاز به همکاری دستگاه های مرتبط و گشت های مشترک می باشد.

وی بیان کرد: در همین راستا و با توجه به امکانات موجود برنامه ای از سوی مدیریت امور اراضی تدوین شده است که با 16 خودرو گشت حفظ کاربری اراضی در مدت یک هفته در نواحی مختلف شهر شیراز گشت زنی انجام پذیرد و با هماهنگی دستگاه قضایی و نیروی انتظامی از تغییر کاربری های غیر مجاز جلوگیری شود.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: با عنایت به اینکه با ساخت و سازهای غیر مجاز در اراضی کشاورزی، این اراضی از چرخه تولید خارج می شوند، بنابراین نیاز به تعامل و همکاری دستگاه های متولی زمین است که از این رویه جلوگیری نمایند، به همین دلیل نیاز است که با گشت های مشترک از تخریب و تغییر کاربری های غیر مجاز جلوگیری شود.

وی تصریح کرد: استفاده از ظرفیت قانونی تبصره 2 ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی و برخورد آنی با متخلفان می تواند ما را در این امر یاری نماید.

شایان ذکر است که جلسه تعامل بین دستگاه های اجرایی در خصوص مانور مشترک حفظ کاربری اراضی کشاورزی با حضور شهرداران مناطق مختلف شهر شیراز، نماینده فرماندار و نمایندگان سایر دستگاه های متولی امور زمین برگزار شد.ش