مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: هر گونه تغییر کاربری در قالب ایجاد بنا، برداشتن، افزایش شن و ماسه و اقدامات مشابه تغییر کاربری محسوب می گردد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی فارس، محمود باصری افزود: چنان چه به طور غیر مجاز و بدون اخذ مجوز از کمیسیون موضوع تبصره یک ماده یک قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی صورت پذیرد، جرم بوده و ماموران جهاد کشاورزی محل مکلفند نسبت به توقف عملیات اقدام نمایند.

وی تصریح کرد: مرجع تشخیص اراضی زراعی و باغ ها از محدوده قانونی شهرها و شهرک ها وزارت جهاد کشاورزی است و تغییر کاربری اراضی در روستاها طبق ضوابطی که وزارت جهاد کشاورزی تعیین خواهد کرد مجاز می باشد.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: به همین منظور درنیمه اول آبان ماه سال جاری از مجموع 42 پرونده که به دبیرخانه کمیسیون تبصره یک ماده یک حفظ کاربری اراضی  واصل شده بود، به کلیه پرونده ها رسیدگی و تصمیم گیری شد.

وی بیان کرد: از مجموع طرح های رسیدگی شده، با اجرای 39 مورد از طرح ها موافقت به عمل آمد، 2 مورد از طرح ها نیز مورد مخالفت اعضای کمیسیون قرار گرفت و مقرر شد که در خصوص یک مورد از طرح ها نیز استعلام از شهرستان  و بازدید مجدد صورت پذیرد.

شایان ذکر است که کمیسیون فوق با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، مدیر امور اراضی این استان، مدیرکل راه و شهرسازی فارس، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان فارس و یک نفر نماینده استانداری استان فارس در محل سازمان جهاد کشاورزی استان فارس برگزار شد.