مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: مرجع تشخیص اراضی زراعی و باغ ها، وزارت جهاد کشاورزی است و مراجع قضایی و اداری، نظر سازمان جهادکشاورزی را در این زمینه استعلام می نمایند و مراجع اداری موظف به رعایت نظر سازمان جهاد کشاورزی خوتهند بود و نظر سازمان جهاد کشاورزی استان برای مراجع قضایی به منزله نظر کارشناسان رسمی دادگستری تلقی می شود.

 به گزارش روابط عمومی مدیریت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، محمود باصری افزود: ادارات ثبت اسناد و املاک و دفاتر اسناد رسمی و سایر هیات ها و مراجع مربوط مکلفند در موارد تفکیک، افراز و تقسیم اراضی زراعی و باغ ها و تغییر کاربری آن ها در خارج از محدوده قانونی شهرها و شهرک ها از سازمان جهاد کشاورزی استعلام نمایند.

وی تصریح کرد: به همین منظور در نیمه اول دی ماه ماه سال جاری از مجموع 142 پرونده که به دبیرخانه کمیسیون تبصره یک ماده یک حفظ کاربری اراضی واصل شده بود، به کلیه پرونده ها رسیدگی و تصمیم گیری شد.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: از مجموع طرح های رسیدگی شده، با اجرای 137 مورد از طرح ها موافقت به عمل آمد، 3 مورد از طرح ها نیز مورد مخالفت اعضای کمیسیون قرار گرفت و مقرر شد که در خصوص 2 مورد از طرح ها نیز استعلام از شهرستان و بازدید مجدد صورت پذیرد.

شایان ذکر است که کمیسیون فوق با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، مدیر امور اراضی استان، مدیرکل راه و شهرسازی، مدیر کل حفاظت محیط زیست و یک نفر نماینده استانداری در محل سازمان جهاد کشاورزی فارس برگزار شد.