مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: چنانچه اراضی بایر بیش از 5 سال بدون عذر موجه بایر مانده باشد، هیات می تواند این اراضی را با رعایت تمامی شرایط و ضوابط در اختیار واجدین شرایط قرار دهد تا به امر کشاورزی بپردازند.

 به گزارش روابط عمومی مدیریت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، محمود باصری افزود: چنانچه این گونه اراضی کمتر از 5 سال و بیش از 3 سال معطل مانده باشد تا 2 برابر عرف محل زمین در اختیار صاحب آن قرار می گیرد و مابقی با رعایت اولویت های قانونی در موارد بعدی به واجدین شرایط واگذار می شود.

وی تصریح کرد: جلسه شورای هیات 7 نفره واگذاری اراضی استان فارس به منظور رسیدگی به 28 پرونده واگذاری طرح های مختلف در ابتدای دی ماه سال جاری تشکیل شد و پس از بحث و بررسی و مطابقت درخواست ها با موازین شرعی و قانونی تصمیمات لازم در خصوص تعیین اجاره، فروش و انتقال قطعی اراضی اتخاذ شد.

شایان ذکر است که شورای هیات واگذاری اراضی با حضور حاکم شرع هیات واگذاری و احیاء اراضی فارس، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، نماینده استانداری و مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در دفتر مدیریت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس برگزار شد.